e‌BPM

مجموعه آموزشی فنون مدیریت کیفیت در یک هفته _ مدیریت فرایند

اطلاعات شناسنامه‌ای کتاب

  • عنوان کتاب (به زبان فارسی): مجموعه آموزشی فنون مدیریت کیفیت در یک هفته _ مدیریت فرایند
  • عنوان کتاب (به زبان انگلیسی) : process managment
  • نام کامل نویسنده : مایکل تاکر
  • نام کامل مترجم:‌ ——–گروه کارشناسان ایران
  • ناشر: گروه کارشناسان ایران
    تعداد صفحات: ۱۴۵

معرفی کتاب

  •  یک فرآیند از طریق کار بر روی یک مورد، ارزشی را برای مشتری آن فرآیند اضافه می کند.
  • از عرضه کنندگان فرآیند، داده‌هایی را دریافت و سپس آنها را به ستانده‌هایی برای مشتریان فرآیند تبدیل می‌کند. با وجود این، هدف اصلی فرآیند، فرآیند عرضه مزایا و منافع به مشتریان و طرفهای ذینفع آن می‌باشد.
  • فرآیند‌‌های اصلی آنهایی هستند که اثر مستقیم بر روی مشتریان شرکت بگذارند.
  • فرآیند‌های پشتیبانی، فرآیندهایی هستند که موجب عملکرد فرآیندهای اصلی به طور کارآمد می‌گردند.
  • ولی فرآیندهایی که نقش عمده‌ای در موفقیت سازمان دارند، فرآیندهایی هستند که بیشترین کمک را به عوامل مهم موفقیت می‌کنند. این فرآیندها لزوما فرآیندهای اصلی نیستند.
  • حامی فرآیند زمینه لازم را فراهم می‌کند و همچنین منظور از آن را مشخص می‌سازد.
  • مالک فرآیند مسئولیت‌های متعددی دارد ولی اولین و مهمترین آن هدایت و رهبری گروه است.
  • اجرا کنندگان فرآیند افرادی هستند که کار روزانه را انجام می‌دهند.
  • اگر مالک و اجرا کنندگان فرآیند از مهارت و توانائی‌های لازم برخوردار نباشند، فرآیند به طور موثر اجرا یا مدیریت نخواهد شد.
  • کار گروهی و گفت و گو با مشتریان و عرضه کنندگان فرآیند به تامین منافع عوامل ذینفع یاری می‌رساند.
  • توانمند سازی، تلفیق مناسبی از کنترل، پشتیبانی و اختیار عمل برای یک فرآیند مشخص است.
  • فرآیند‌های موفق، تعادل صحیحی میان توانمند سازی و مخاطرات کار به وجود می‌آورند.
  • طرح‌ ریزی فرآیند یک روش قوی برای تقویت گروه‌های کار است .
  • پرونده فرآیند به شما و گروهتان کمک می‌کند که تمامی اطلاعات مهم را درباره فرآیند در یکجا نگهداری می‌کنند.
  • کارها را به اندازه  توان خود به عهده بگیرید .
  • یک رویکرد نظام یافته را با خلاقیت تلفیق کنید.
  • بهبود فرآیند را مطابق با توانایی های گروه طراحی کنید.
  • تسلط بر تغییر نیازمند آمادگی دقیق است .
  • مشتریان فرآیند را در تمامی تغییرات مشارکت دهید.
  • کیفیت، همان خواسته مشتری است.
  • جلوگیری از اشتباهات، بهترین راه تضمین کیفییت است.
  • پذیرفتن این امر که کلیه فرآیندها دارای پاره‌ای تغییرات طبیعی هستند.
  • ایجاد یک استراتژی برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده از شواهد.
  • جمع‌آوری داده‌های صحیح و نمایش آن‌ها به نحو مناسب.
  • استفاده از کلیه قابلیت‌های تکنولوژی اطلاعات برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها.
  • کمک به افراد برای جمع‌آوری داده‌های صحیح.
  • گنجاندن فرآیند جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها در فرآیند اصلی.
    فهرست مجموعه آموزشی فنون مدیریت کیفیت در یک هفته _ مدیریت فرایند
عباس باقری

عباس باقری

کارشناس گروه eBPM
عباس باقری سرشکی هستم کارشناس ارشد عمران ژئوتکنیک .فعال در زمینه اجرای پروژه،مدیریت پروژه( pmbok)، بهینه سازی. ایمیل: Bagheri@ebpm.ir
تلگرام: @Abbasbagherisereshki

اضافه کردن نظر