e‌BPM

کتاب خلق مدل کسب‌وکار

اطلاعات شناسنامه‌ای کتاب

  • عنوان کتاب (به زبان فارسی): خلق مدل کسب و کار
  •  عنوان کتاب (به زبان انگلیسی) (در صورت وجود) : Business Model Generation
  •  نام کامل نویسنده: الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور
  •  نام کامل مترجم: غلامرضا توکلی، بابک وطن دوست، حسام‎الدین ساروقی و بهامین توفیقی
  •  نام انتشارات: آریانا قلم
  •  تعداد صفحات: ۲۹۵ صفحه

معرفی نویسنده کتاب

کتاب خلق مدل کسب وکار نوشته الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، با استقبال بی‌سابقه‎ای از سوی خوانندگان در سراسر جهان مواجه شد. این کتاب به زبانی ساده و به گونه‌ای خلاق و متفاوت مباحث مرتبط با مدل کسب و کار را به خواننده ارایه می‎دهد. استروالدر که پایان‎نامه دکتری خود در دانشگاه لوزان سوئیس را تحت نظارت استاد راهنمای خود یعنی پروفسور ایو پیگنیور بر روی موضوع نوآوری در مدل کسب و کار گذرانده است، به کاری بزرگ دست زده و با یک نوآوری بزرگ در حیطه کتاب‎های مدیریت، نتیجه چندین سال کار و زحمت خود را در قالب این کتاب ارایه نموده است.

معرفی کتاب

زبان فارسی نوزدهمین زبانی بود که پذیرای کتاب خلق مدل کسب و کار شد. این کتاب با شیوه منحصر به فرد نگارش و بیان مطالب خیلی زود توانست جای خود را در میان علاقمندان به رشته مدیریت، کسب و کار و علوم سازمانی و اداری پیدا کند و چاپ اول آن در کمتر از پنج ماه به اتمام رسید. بازخوردهایی که از سوی خوانندگان محترم این کتاب دریافت شد، نشان از محبوبیت این کتاب در کل ایران و گسترش علاقه افراد به دانستن در خصوص مفهوم مدل کسب و کار و نحوه بکاربستن آن در سازمان‌های خود داشت. دیگر تقریبا بر تمامی صاحب نظران رشته مدیریت مسلم شده است که مدل کسب و کار، بنیادی ترین سیستمی است که هرسازمانی در خود دارد، تا جایی که برخی از صاحب نظران این رشته، از آن با عنوان دی ان ای یک سازمان یاد کرده‌اند.

همراه با تولد هر سازمانی، مدل کسب و کار آن نیز متولد می‎شود و این امر نشان دهنده ضرورت توجه به طراحی آگاهانه مدل‎های کسب و کار دارد که کاربرد بسیاری در علوم سازمانی داشته باشد. استراتژیست‎ها باید بدانند که مدل کسب و کار یک سازمان چیست تا بتوانند چالش سازمان در تعامل با محیط را درک کرده و برای گذر از آن استراتژی مناسب را فرموله نمایند. افراد کارآفرین باید خود را به ابزار ترسیم و طراحی مدل کسب و کار مجهز نمایند تا بتوانند تراوشات ذهنی خود را در قالبی درآمدزا قرار دهند و سرمایه گذاران را قانع نمایند و نوآوری‎های  خود را به سرانجام برسانند. در صورتی که نوآوری‎های فناورانه، پروژه‎های ارایه محصول جدید به بازارهای فعلی و نیز ارایه محصولات فعلی به بازارهای جدید با طراحی مدل کسب و کار مناسب همراه نشوند، همگی به شکست خواهند انجامید.

این کتاب ابزاری را در دست شما می‌گذارد تا از آن طریق بتوانید با استفاده از رویکردی نوین در مدیریت به نام رویکرد طراحی با ترسیم و طراحی مدل کسب و کار به خلقی نوآورانه دست بزنید و سازمان خود را متحول نمایید.

 

فهرست کتاب خلق مدل کسب و کار

 

عباس نوری

عباس نوری

عباس نوری هستم. کارشناس ارشد مدیریت فرایندهای کسب‌وکار و مدیر پروژه‌های اجرایی گروه eBPM. ایمیل: nooori@ebpm.ir تلگرام: admebpm@

اضافه کردن نظر