پرسش و پاسخ
50+ دانشجو
پشتیبانی دوره
20 ساعت آموزش
ثبت نام در دوره
مدرس دوره اموزش مستندات فرایند
امیرحسین حقیقت
مشاور و مربی مدیریت فرایند کسب و کار
گمرک جمهوری اسلامی
نهاد ریاست جمهوری
شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه
سازمان اداری و استخدامی کشور
شرکت ابزار یراق توسن
صدا و سیما
همراه اول
شرکت بازرگانی دولتی ایران
شرکت پایانههای دادهای نوین(مرکز مطالعات)
آموزش مستندات فرایندی | |
---|---|
مدت زمان دوره | 2.5 ساعت |
رویکرد دوره | کاربردی و کارگاهی |
تعداد جلسات | 1 جلسه |
روز برگزاری | 3 شنبه |
زمان برگزاری | ساعت 18 تا 20:30( به وقت ایران ) |
تاریخ دوره | 6 آذر 1403 |
نحوه برگزاری | آنلاین و تعاملی |
پیش نیاز | عدم پیش نیاز |
هزینه ثبت نام | 200.000 تومان |
مزایای دوره آموزشی مستندات فرایند
دریافت گواهینامه دوره رسمی
دریافت فایل ضبط شده دوره
دریافت منابع و جزوات تکمیلی تدریس شده در دوره
امکان پرسش و پاسخ در کلاس آنلاین به صورت متنی، صوتی یا تصویری
دریافت گواهینامه پایان دوره
سرفصل دوره کاربردی و کارگاهی " استاندارد BPMN "
- ضرورت و فواید مدلسازی
- تاریخچه شکلگیری استاندارد BPMN
- تفاوت استاندارد BPMN با زبان اجرایی BPEL
- انواع نمودار در استاندارد BPMN
- نمودار فرایند – Process Diagram
- نمودار همکاری – Collaboration Diagram
- نمودار مکالمه – Conversation Diagram
- نمودار رقصآوایی – Choreography Diagram
- پنج دسته اصلی از نمادهای استاندارد BPMN
- اشیاء جریان – Flow Objects
- فعالیت – Activity
- رویداد – Event
- دروازه – Gateway
- خطوط شناوری – Swimlane
- استخر کاری – Pool
- خط کاری – Lane
- اشیاء ارتباطی – Connecting Objects
- جریان تولی – Sequence flow
- جریان پیام – Message Flow
- مشارکت – Association
- داده – Data
- شی داده – Data Object
- مخزن داده – Data Store
- مصنوعات
- گروه – Group
- حاشیهنویسی – Text Annotation
- اشیاء جریان – Flow Objects
چرا مدیریت فرایند کسب و کار(BPM)
هنر و علم چگونگی نظارت و سرپرستی انجام کارها در یک سازمان بهمنظور تضمین پیامد و نتایج پایدار و همچنین بهرهگیری از فرصتهای بهبود است. واژه “بهبود” ممکن است که بر اساس اهداف سازمانها مفهوم و معنای متفاوتی داشته باشد. برخی نمونههای اهداف بهبود شامل کاهش هزینهها، کاهش مدت زمان انجام فعالیتها و کاهش نرخ خطا و خرابیها میشود. اگرچه طرحهای بهبود ممکن است که بهصورت یکباره باشد، اما یک ماهیت مداوم و مستمری را از خود به نمایش میگذارد. BPM بهدنبال بهبود روشهای انجام فعالیتهای فردی نیست. بلکه در پیِ مدیریت تمامی زنجیره رویدادها، فعالیتها و تصمیماتی است که در نهایت باعث افزودن ارزش به سازمان و مشتریانش میشود. به این زنجیره از رویدادها، فعالیتها و تصمیمها، “فرایند” گفته میشود.
مدلسازی فرایند کسب و کار
مدلسازی فرایند کسب و کار بهعنوان اولین حوزه دانشی در BPM، راهکاری برای مستندسازی و نمایش فرایندهای کسبوکار است. تمامی اقدامهای مربوط به تحلیل، بهبود و خودکارسازی فرایندها وابسته به مدلسازی آنها میباشد. مدلهای فرایندی، ابزار اصلی برای اندازهگیری عملکرد فرایندها در مقایسه با استانداردها، تعیین فرصتهای تغییر و تشریح وضعیت نهایی مطلوب یک فرایند بهمنظور انجام تغییرات هستند. مدلهای فرایند از طریق ارائه بینش و مستندسازی روندها، سعی در ایجاد سهولت برای مدیریت پیچیدگیها دارند. استانداردهای مختلفی برای مدلسازی فرایندها وجود دارد که در حال حاضر، استاندارد [1]BPMN بهعنوان جامعترین استاندارد مدلسازی فرایند در مجامع علمی، دانشگاهی و تجاری مطرح است. هدف اصلی در شکلگیری استاندارد BPMN، طراحی نمادهایی است که برای تمامی کابران فرایند؛ از تحلیلگران فرایند تا کاربران فنی و حتی مسئولان پایش و کنترل فرایند، قابل فهم باشد. در حقیقت استاندارد BPMN مانند پلی، فاصله میان طراحی فرایند و اجرای آن را از میان برمیدارد.
. Business Process Model & Notation
چرا باید در دوره آموزشی مقدماتی استاندارد BPMN شرکت کنم؟
درک بهتر فرآیندهای کسب و کار: با یادگیری BPMN، میتوانید فرآیندهای کسب و کار خود را به صورت گرافیکی و دقیق مدلسازی کنید و از چگونگی عملکرد هر بخش آگاه شوید.
مدلسازی فرایند کسب و کار: به عنوان اولین حوزه دانش در BPM، راهکاری برای مستندسازی و نمایش فرایندهای سازمانها است. اقدامهایی که در سازمان برای تحلیل، طراحی و بهبود فرایندها انجام میشود وابسته به مدلسازی آنها است
افزایش کارایی و کاهش خطاها: با استفاده از این استاندارد، میتوانید کارهای غیرضروری را حذف کرده و نرخ خطای کارمندان را کاهش دهید.
ارتباط بهتر بین تیمها: BPMN به شما کمک میکند تا ارتباطات بین تیمها و بخشهای مختلف سازمان را بهبود بخشید و اطلاعات را به صورت موثرتری منتقل کنید.
استاندارد جهانی: BPMN یک استاندارد جهانی است که توسط بسیاری از سازمانها و شرکتها پذیرفته شده است. یادگیری این استاندارد میتواند به شما در ارتقاء مهارتها و افزایش فرصتهای شغلی کمک کند.
اهمیت یادگیری مدلسازی فرایندهای کسبوکار با زبان 2.BPMN چیست؟
BPMN به عنوان جامعترین استاندارد مدلسازی فرایند در مجامع علمی، دانشگاهی و تجاری است. زبان مدلسازی 2.BPMN که آخرین نسخه ارائه شده در دنیا است، بین طراح سیستم و اجرا کننده سیستم ارتباط ایجاد کرده و پیادهسازی فرایندهای طراحیشده را امکانپذیر میسازد.
شفافیت و درک بهتر فرآیندها 2.BPMN به شما امکان میدهد تا فرآیندهای کسب و کار خود را به صورت گرافیکی و دقیق مدلسازی کنید. این کار باعث میشود تا از چگونگی عملکرد هر بخش آگاه شوید و نقاط ضعف و قوت را بهتر شناسایی کنید.
افزایش کارایی و کاهش خطاها: با استفاده از 2.BPMN ، میتوانید کارهای غیرضروری را حذف کرده و نرخ خطای کارمندان را کاهش دهید. این امر باعث صرفهجویی در زمان و منابع میشود.
ارتباط بهتر بین تیمها: 2.BPMN به شما کمک میکند تا ارتباطات بین تیمها و بخشهای مختلف سازمان را بهبود بخشید و اطلاعات را به صورت موثرتری منتقل کنید.
با استفاده از این زبان مشترک میتوان به سادگی سیستم را مدلسازی کرده و با استفاده از نرمافزارهای مدلسازی، پیادهسازی فرایندهای سازمان را انجام داد.
در دوره آموزشی مقدماتی استاندارد BPMN چه مهارتی پیدا خواهید کرد؟
- مفاهیم مدیریت فرآیندBPM (Business Process Management) و درک اصول مدیریت فرآیند و نقش آن در بهبود عملکرد کسب و کار.
- مدلسازی و شبیهسازی فرآیندها با استفاده از زبان استاندارد2.0BPMN
مخاطبین دوره اموزش تدوین مستندات فرایند
- مدیران و کارشناسان حوزه مدیریت فرایند کسب و کار
- مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات
- مدیران و کارشناسان واحدهای توسعه سیستمها و روشهای شرکتها و سازمانها
- مدیران و کارشناسان واحدهای طرح و برنامه
- متولیان بهبود فرایندهای در شرکتها و سازمانها
- تحلیلگران کسب و کار
- مدیران اجرایی و عملیاتی سازمانها
- دانشجویان و فارغالتحصیلان انواع گرایشهای فناوری اطلاعات، رشته مدیریت و مهندسی صنایع
- علاقهمندان به حوزه مدلسازی، طراحی، و پیادهسازی فرآیند در BPMS
پرسش و پاسخ مانند کلاس حضوری!
ارزش دورههای آموزشی به رفع اشکال و ابهامات در حین و بعد از برگزاری دوره است. در دوره آموزشی تدوین مستندات فرآیندی، در هر لحظه امکان پرسش و پاسخ متنی، صوتی، تصویری بدون هیچ مشکلی در کلاس و گروه تلگرامی برای کاربران وجود دارد.
پشتیبانی دائمی
در طول زمان برگزاری دوره آنلاین، پشتیبان متخصص (سوپروایزر دوره آموزشی) همواره حاضر بوده و از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی پاسخگوی سوالات و آماده ارائه راهنمایی است.
دوره های کاربردی eBPM
دوره آموزش BPMN
- 6 آذر 1403
- وضعیت ثبت نام دوره : غیر فعال
مدرس دوره