رونمایی از سامانه یکپارچه مدیریت فرایندهای حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان آب و برق خوزستان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • رونمایی از سامانه یکپارچه مدیریت فرایندهای حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان آب و برق خوزستان

رونمایی از سامانه یکپارچه مدیریت فرایندهای حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان آب و برق خوزستان

فهرست مطالب :

سازمان آب و برق خوزستان، سازمانی با بیش از ۲۰ شرکت زیرمجموعه و دارای ۱۵ هزار نفر پرسنل می‌باشد. با توجه به مشکلات جاری حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره اعم از وجود مراجعات حضوری و تلفنی متعدد مردمی و کارکنان و همچنین درخواست‌های مکرر ملاقات‌های برون سازمانی، بخش اعظمی از توان و زمان مدیرعامل محترم سازمان، معطوف به انجام امور مذکور بود. لذا نیاز به استفاده از سیستمی جامع به منظور مدیریت کلیه فرایندها و فعالیت‌های مدیر عالی سازمان ضروری تلقی گردید.

گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM طی مدت زمان ۲ ماهه (با احتساب تعطیلات) توانست پس از مصاحبه اولیه با مالکین فرآیند و ذینفعان آن، نسبت به ترسیم وضع موجود و تحلیل فاصله آن با وضع مطلوب اقدام نماید. یکی از اقدامات صورت گرفته ایجاد فرایندهای خلاء در این برهه از زمان بوده است. شایان ذکر است راهکاری جامع به منظور مدیریت فرایندهای حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان آب و برق خوزستان در بستر BPMS طراحی و پیاده‌سازی گردید. این راهکار بالغ ۹ فرایند و ۲۹ فرم، در کنار چندین گزارش و داشبورد دارد.

سامانه مذکور به منظور برنامه‌ریزی کارها و فعالیت‌های حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره اعم از زمانبندی ملاقات‌های مدیرعامل با مسئولین برون‌سازمانی، ملاقات‌های مدیرعامل با معاونین، مدیران، مشاورین و کارکنان داخلی سازمان، ملاقات‌های عمومی و مردمی مدیرعامل، مدیریت تماس‌های تلفنی و پیامک‌های مدیرعامل و همچنین پیگیری نامه‌ها و فعالیت‌های ارجاعی مدیرعامل به کلیه مجموعه، مدیریت تماس‌ها و مدیریت پیامک‌ها با هدف برنامه‌ریزی دفتر مدیرعامل طراحی و پیاده‌سازی شده‌ است. پس از طراحی فرایندهای لازم، خروجی تمامی آنان منتج به  تقویم‌ کاری مدیرعامل خواهد بود که در کنار گزارش‌های مختلف و داشبورد مورد نیاز طراحی گردیده است.

نهمین کمیته فصلی سیاست‌گذاری طرح تحول سازمانی سازمان آب و برق خوزستان در شهر دزفول، محفلی مناسب برای رونمایی از این سیستم جامع برای کلیه مدیران ارشد سازمان بود.

در بخش ذیل دو نمونه از فرایندهای بهبود یافته در کنار یکی از نمودارهای داشبورد نمایش داده شده است. (به علت آنکه فرایندها جزء دارایی‌های سازمان محسوب می‌شوند نمایش آنان به صورت غیرشفاف بوده است.)

eBPM در شبکه های اجتماعی