مهندسی مجدد کسب و کار در یک سازمان بزرگ دولتی

مهندسی مجدد کسب و کار در یک سازمان بزرگ دولتی

فهرست مطالب :

اطلاعات شناسنامه‌ای کتاب

 عنوان کتاب (به زبان فارسی): مهندسی مجدد کسب و کار در یک سازمان بزرگ دولتی

 عنوان کتاب (به زبان انگلیسی): Business Re-engineering at a Large Government Agency

 نام کامل نویسنده: نینا‌مک گری و تام بکمن

 نام کامل مترجم: محسن فلاح

 نام انتشارات: نشر ادبستان

 تعداد صفحات: ۶۲


معرفی نویسندگان کتاب

تام بکمن

آقای تام بکمن بعد از پایان یافتن مطالعات‌ش در رشته هوش مصنوعی و مدیریت علمی در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه ام آی تی فارغ التحصیل شد. او برای توسعه کاربرد سیستم‌های خبره در گسترش کسب‌و‌کار به مدت هفت سال در آزمایشگاه آی آی سپری کرد. در حال حاضر ایشان متدولوژیست ارشد مهندسی مجدد کسب‌و‌کار و بهبود فرایند، در خدمات درآمد داخلی مشغول به کار می‌باشند.

نینامک گری

خانم نینامک گری مشاور اصلی و ارشد در شرکت پی آر سی هستند. این شرکت بزرگ مدیریت مشاوره‌ای بین المللی در نزدیکی‌های شهر واشنگتن دی سی قرار دارد. ایشان برنامه‌های منابع انسانی را برای سازمان‌ها توسعه و تسهیل می‌کند و در دانشگاه جورج واشنگتن سیستم‌های اطلاعات مدیریت تدریس می‌کند.


چکیده کتاب

این کتاب مشکلات و موفقیت‌هایی را که در یک مهندسی مجدد ممکن است با آن روبرو شویم را شرح می‌دهد. گروهی از مشاوران، مهندسی مجدد توزیع و پاداش را در یک اداره بزرگ شبه دولتی عهده دار شدند. مزایا شامل شش برنامه می‌شد که برای چندین فرآیند فشرده زمانی مانند گزینه‌های “طرح کافه تریا ” برای پوشش سلامت فردی و خانوادگی به حساب می‌آمد. مزایای سلامتی دوره ثبت نام باز زمانی که اطلاعات را برای کمک به کارکنان در انتخاب طرح توزیع می‌کند و شامل حساب هزینه صرفه‌جویی و حساب‌های بازنشستگی است.


بخشی از کتاب

خلاصه اجرایی

گروهی از مشاوران، مهندسی مجدد توزیع و پاداش را در یک اداره بزرگ شبه دولتی عهده‌دار شدند. مزایا شامل شش برنامه‌ می‌شد که برای چند فرآیند فشرده زمانی مانند گزینه‌های «طرح کافه تریا» برای پوشش سلامت فردی و خانوادگی به حساب می‌آمد و مزایای سلامتی دوره ثبت نام باز زمانی، که اطلاعات را برای کمک به کارکنان در انتخاب طرح توزیع می‌کند و شامل حساب هزینه صرفه‌جویی و حساب‌های بازنشستگی است.

علاوه بر بخش مزایا، تعداد زیادی برنامه‌های جبرانی هم وجود دارد. تعدادی از این برنامه‌ها سال‌ها مورد استفاده قرار نگرفته بودند اگر چه برای تمام سطوح کارکنان در دسترس بودند. روی هم رفته قرار بود سیزده برنامه در طول دوازده هفته باز مهندسی شود. موضوع پیچیده ساختار سازمان بود. این سازمان پنج معاون ارشد، ده معاون منطقه‌ای، ۸۵ مدیر ناحیه‌ای و سطوح بیشتری از مدیران وظیفه‌ای را شامل می‌شد. بسیاری از سطوح و تعداد معدودی از معاونان با توجه به مدیریت افراد، کشش‌های همپوشانی حیطه کنترل را در سرتاسر دامنه اداره ایجاد می‌کنند که تاثیری منفی بر عملیات دارد.

باوجود بعضی از این عوامل که خارج از حوزه تیم مهندسی مجدد بودند تیم مجموعه‌ای از موانع خود را ایجاد کرد. شخصیت‌ها، سبک‌های مدیریت، سطوح مهارت، انتظارات، ابهام اعضا و رئیس گروه نگرانی‌هایی را برای اعضای گروه بوجود آورد. به هرحال این نگرانی‌ها عمدتاً ناگفته و قطعا حل نشده ماندند.

به رغم آنچه که می‌تواند تجربه فاجعه‌آمیز باشد تیم اصلی برای ساختن یک مرکز تماس تلفنی جان سالم به در می‌برد تا روزی به یک مرکز ملی تبدیل شود. همه پاداش‌ها و مزایای سازمان را اداره مند.

سابقه

گروهی از مشاوران که بطور مفصل آموزش دیده بودند استخدام شدند تا فرآیند مهندسی مجدد را برای برنامه پاداش و مزایای نزدیک به ۸۰۰،۰۰۰ نفر از کارکنان ایالت متحده آمریکا جهت داده و تسهیل کنند.

بخاطر تلاش‌های مدیران، سازمان از قبل، روش شناسی مهندسی مجدد را برای خود توسعه داده بود که با عنوان روش شناسی شناخته شد همچنین ادغام مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار هامر (۱۹۹۳) با فرآیند نوآوری تام داونپورت (۱۹۹۳) ، روش شناسی شرکت را به سه فاز طراحی پیش برد که شامل بررسی، نوآوری و پیاده‌سازی می‌شد و برای اعضای تیم شرکت کپی کتاب هامر و چامپی (۱۹۹۳) تهیه شد و تشویق شدند تا در طول هفته مطالعه کنند قبل از اینکه قراردادی‌ها به این انتصاب خوانده شوند.

موقعی که سه نفر از قراردادی‌ها رسیدند دو نفر از سه عضو تیم به دفاترشان برگشته بودند تا مسئولیت‌های دقایق آخر قبل از شرکت در وظیفه بسیار هیجان انگیز بهبود را در محل کار به اتمام برسانند. یکی از اعضای تیم سه نفره خواسته بود بیش از دو هفته غیبت کند. زمان پروژه برای سه ماه آخر برنامه‌ریزی شده بود. تیم باید پاداش و مزایا را برای نیروی کار بسیار بزرگ شرکت بازمهندسی می‌کرد.

دانلود فهرست کتاب


خرید کتاب مهندسی مجدد کسب و کار در یک سازمان بزرگ دولتی از لینک معتبر

eBPM در شبکه های اجتماعی