وضعیت BPM
دو سال پس از راه اندازی پایگاه اینترنتی BPTrends و انتشار کتاب پر فروش پاول هارمن یعنی Business Process Change ، این پایگاه اولین مطالعه بازار را در سال ۲۰۰۵ انجام داد.
این پایگاه اعلام کرده است: «ما هر ۲ سال یکبار تحقیقات بازار را انجام میدهیم و فقط زمانی که فکر میکنیم باید با توسعههای جدید همگام شد، تغییراتی در آن ایجاد میکنیم.» این گزارشها به صورت رایگان برای اعضاء و خوانندگان سایت BPTrends در دسترس است.
گزارشهای مذکور شامل خلاصهای از اطلاعات بیش از ۱۰۰ نفر از پاسخ دهندگان است که در ماههای سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۵، در این نظرسنجی شرکت کردهاند. این گزارش پاسخها را تجزیه و تحلیل و آنها را با پاسخهای پنج پژوهشهای قبلی بازار که در سالهای ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ برگزار شد، مقایسه میکند.
BPTrends امیدوار است که این تحقیقات، ترازیابیهایی فراهم کند که جامعه مدیریت فرایند کسبوکار (BPM) بتواند از آنها بعنوان معیاری برای اندازه گیری تحول BPM استفاده کند.
آیا بهطور کلی میتوان گفت که روشها و تکنیکهای BPM به بهبود کارایی، رضایت مشتریان و توانایی تغییر در سازمان کمک کردهاند؟
• خیلی موافقم ۲۲%
• موافقم ۴۳%
• نمیدانم ۲۷%
• مخالفم ۷%
• خیلی مخالفم ۱%
اضافه کردن نظر