موضوع این هفته نیز در ادامهی بررسی موضوع عوامل تاثیرگذار در پیادهسازی مدیریت فرایندهای کسبوکار، مطلب این هفته نیز به این موضوع اختصاص داده شده است.
در یک مطالعه تجربی در اسلونیا که بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ انجام شد، سه مکان به عنوان مطالعه موردی شامل سازمان تولیدکننده برق، شرکت عمده فروشی، و وزارت علم و فرهنگ مورد بررسی قرار گرفت. استمبرگر (Stemberger M.) و راک اسکرینجر (Skrinjar R.) عوامل زیر را به عنوان نتایج ابتدایی در این پژوهش شناسایی کردند، اما نهایتاً فاکتورهای جدول (۱) به عنوان نتایج اصلی معرفی شد.
درگیری مدیریت ارشد (نه تنها در پشتیبانی بلکه در تجزیه و تحلیل)، آمادگی برای تغییرات، شناسایی فرایندهای کلیدی کسبوکار، خودداری از ورود به جزئیات در مدلسازی، گردآوری پیشنهادات به منظور تغییرات در مدلسازی فرایندهای کسبوکار. (Stemberger and Skrinjar, 2012)
جدول (۱): فاکتورهای موفقیت در پژوهش استمبرگر و همکارش
در تحقیق دیگری که توسط پل برودارو (Brudaru P.) در سال ۲۰۱۲ در سازمانهای کشور رومانی صورت گرفت، عوامل حیاتی زیر شناسایی شده است:
عامل ۱) درک جنبههای مهم مدیریت فرایند کسبوکار هم از جهت کسبوکار و هم از جهت فناوری اطلاعات در سازمانها،
عامل ۲) شناسایی متدها، تکنیکها و کلید واژههای مشترک برای استفاده در پروژههای مشترک،
عامل ۳) استقرار یک متدولوژی مدیریت پروژه مدیریت فرایند کسبوکار که قادر به درک و پذیرفتن مفهوم سازمانی و درجه بلوغ ان باشد،
عامل ۴) طراحی یک پایلوت (مطالعه آزمایشی)،
عامل ۵) فهم و استفاده از مزایا و معایب به کار رفته در محیط تکنولوژی فعلی. (Brudaru, 2012)
در مطالب هفتههای آتی ادامهی موضوع عوامل موثر در پیادهسازی مدیریت فرایندهای کسبوکار پرداخته شده است.
منابع:
- Brudaru, P., Naftanaila, L. ,(2012), Successfully introduction the Methods and instruments for flexible business process automation into Romanian companies, Review of International Comparative Management, Vol. 10, Issue 4, October
- Stemberger, M., Skrinjar, R., (2012), CSFs of business process management-Experiences and findings from central Europe, BPI conference, 13 October, University of Ljubljana
اضافه کردن نظر