وضعیت BPM
دو سال پس از راه اندازی پایگاه اینترنتی BPTrends و انتشار کتاب پر فروش پاول هارمن یعنی Business Process Change ، این پایگاه اولین مطالعه بازار را در سال ۲۰۰۵ انجام داد.
این پایگاه اعلام کرده است: «ما هر ۲ سال یکبار تحقیقات بازار را انجام میدهیم و فقط زمانی که فکر میکنیم باید با توسعههای جدید همگام شد، تغییراتی در آن ایجاد میکنیم.» این گزارشها به صورت رایگان برای اعضاء و خوانندگان سایت BPTrends در دسترس است.
گزارشهای مذکور شامل خلاصهای از اطلاعات بیش از ۱۰۰ نفر از پاسخ دهندگان است که در ماههای سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۵، در این نظرسنجی شرکت کردهاند. این گزارش پاسخها را تجزیه و تحلیل و آنها را با پاسخهای پنج پژوهش قبلی بازار که در سالهای ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ برگزار شد، مقایسه میکند.B
امیدوارBPTrends است که این تحقیقات، ترازیابیهایی فراهم کند که جامعه مدیریت فرایند کسبوکار (BPM) بتواند از آنها بعنوان معیاری برای اندازه گیری تحول BPM استفاده کند.
با چه موانعی یا چالشهایی در هنگام تلاش برای ترویج فرایند تغییر روبهرو هستید؟
سوال بعدی ما از پرسششوندگان در مورد موانع یا چالشهایی که در زمان ترویج فرایند تغییر با آنها روبرو می شوند بودهاست. اکثریت قابل توجه گفتند که سازمانهای آنها چندین فرایند تغییر را همزمان با هم شروع کردهاند که این فرایندها برای جلب توجه بیشتر با هم رقابت میکنند. دومین چالش این است که تمرکز مدیران ارشد درگیر فعالیت دیگری بوده است. اروپاییها و سوالشوندگان آمریکای شمالی بر روی چالش دوم تاکید بیشتری داشتهاند. اروپاییها بیشتر بر عدم تمرکز یا عدم جذابیت برای مدیران ارشد تاکید کردند. ما فکر میکنیم چالش اول دو وجه دارد. اولا فرایند تغییر توسط چندین نفر پشتیبانی میشود که هماهنگی با یکدیگر ندارند درنتیجه درهنگام گسترش خودکار سازی فرایند، مدیر کسبوکار از چندین روش تغییر حمایت میکند، گروه LEAN یا Six Sigma بهدنبال منافع خود میگردند. دوما، اکثر سازمانها دارای یک گروه مدیریت فرایندهای کسبوکار نیستند که بر تمامی کارهای فرایند نظارت نمایند و از طریق فرایند تغییر به دنبال منافع عمومی باشند. ما با توجه به تحقیقات سالهای متعدد تنها راه معقول را در استفاده از گروه مدیریت فرایندها یافتیم. تا زمانی که گروههای فرایندی از هم جدا باشند و در پروژههای مدیریت فرایند از دیدگاههای مختلف با هم مواجه شوند باعث سردرگمی مدیران ارشد و کاهش کارایی خواهد شد.
عنوان دلایل | درصد |
مدیریت ارشد علاقهای ندارد یا بر روی بخش دیگری متمرکز است. | ۳۷ |
مدیریت میخواهد نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تخمین بزند که ما نمیتوانیم ارائه کنیم. | ۲۴ |
ما تلاشهای مختلفی برای اعمال فرایند تغییر انجام دادهایم که برای جلب توجه با هم به رقابت میپردازند. | ۵۵ |
چند پروژه فرایندی ما با شکست مواجه شده است و مدیریت بسیار محتاط شده است. | ۲۲ |
مدیریت نمیخواهد بر روی این مورد سرمایه گذاری نماید. | ۲۲ |
دلایل دیگر | ۱۳ |
اضافه کردن نظر