موضوع این هفته نیز در ادامهی بررسی موضوع عوامل تاثیرگذار در پیادهسازی مدیریت فرایندهای کسبوکار، مطلب این هفته نیز به این موضوع اختصاص داده شده است.
تامسون (Gavin Thompson)، سیمور (Lisa F Seymour) و ادونوان (Brian O’Donovan) با تجزیه و تحلیل سازمانهای خدمات مالی در آفریقای جنوبی، مدل موفقیت مدیریت فرایند کسبوکار ذیل را ارائه کردند.(شمارهی ۱) (Thompson et al, 2012)
شکل ۱: مدل موفقیت مدیریت فرایند کسبوکار تامسون
با توجه به شکل عوامل حیاتی موفقیت به شرح زیر است:
- فرهنگ
- استراتژی
- افراد/منابع
- حاکمیت
- فناوری اطلاعات
- متدها
در مطالب هفتههای آتی ادامهی موضوع عوامل موثر در پیادهسازی مدیریت فرایندهای کسبوکار پرداخته شده است.
منابع:
- Thompson, G., Seymor, L.F., O’Donovan, B., (2012), Towards a BPM success model: An analysis in South African financial services organizations
اضافه کردن نظر