پله پله تا پختگی

پله پله تا پختگی

فهرست مطالب :

اطلاعات شناسنامه‌ای کتاب پله پله تا پختگی

  • عنوان کتاب (به زبان فارسی): پله پله تا پختگی
  •  نام کامل نویسنده: هادی آقازاده
  •  تعداد صفحات: ۱۸۱

ترجمه مقدمه کتاب پله پله تا پختگی آقای هرمز مقارهای

نوشتن رمانی دربارۀ «سیستم های ناب» به سبک رمان «هدف»که در دهه‌های قبل نوشته شده بود، هم لذت بخش است و هم اثربخش و تاثیر گذار. خوشحالم اقرار کنم که آقای هادی آقازاده این کار نیک را به خوبی انجام داده است.

یافتن مودا ( 7+1اتلاف موجود در هر فرآیندی) و کاهش و یا حذف آن می‌بایست در میان وظایف منظم و فعالیت‌های روزمرۀ تمامی مهندسین، مدیران و اهالی کسب‌و‌کار مسئولیت‌پذیر باشد، حال چه این شخص یک خانواده را مدیریت کند و چه یک سازمان میلیون‌ها دلاری را در میان تمام صنایع، از صنایع تولیدی گرفته تا صنایع غذایی و سرگرمی و صنایع هوافضا و حوزه نظام سلامت، تولید ناب می‌تواند منشاء اثر باشد.

یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که به واقع تولید ناب می‌تواند در آن حوزه خوش بدرخشد، نظام سلامت می‌باشد. دلیلش هم می‌تواند کاملا واضح باشد: نظام سلامت برای تمام افراد درگیر با آن، مهم، مرتبط و حیاتی می‌باشد.

از این گذشته، نظام سلامت سال‌های سال است که هیچ واکنشی در قبال تقاضاهای در حال تغییر نداشته. در مقابل هیچ کسی نیز پاسخگو نمی‌باشد. این موضوع در مورد تمام حوزه‌ها شامل مراقبت از بیمار، مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها، سرعت و دقت تشخیص و موثر بودن فرآیندهای آن صادق است.
کتاب پله پله تا پختگی توسط آقای هادی آقازاده – این مهندس مسئولیت‌پذیر- نوشته شده. نور امیدی بر نظام سلامت و همین طور بر سایر بخشهای موفق اقتصادی خواهد بخشید که بتوانند موفق شوند، پیشرفت کرده و خدمت کنند و بسیار مهمتر از همه، بتوانند برای بیماران به عنوان آخرین منتفعان نظام سلامت، مُثمر ثمر باشند. شاید این کتاب منجر به نشان دادن «ارائه خدمت» به عنوان منتهای مسئولیت تک تک ما شود.

به امید آنکه همه ما، موفقیت را در «خدمت به دیگران» معنی کنیم و نه گرفتن هزینه از آنها.

با آرزوی بهترین‌ها


پیشگفتار

دنبال معجزه گشتن در کرور کرور زندگی روزمرهای که گرفتار آن هستیم را معجزهای باید که اتفاق افتد چرا که خیلی‌هایمان به دنبال رخ دادن معجزه هستیم در زندگیمان تا بلکه تغییرکی کند حال این احوال ناجور ما.

معجزه‌هایی از جنس باران ناگهان بر کویر تشنه که صحنه زندگی عادی ما را به یکباره منقلب کرده و همه چیز را خوب می‌کند و دست آخر، ورق را از علیه ما به له ما برمی‌گرداند، اما خبر بد این است که معمولا هیچ وقت از این معجزه‌ها در زندگی هیچ بنی آدم اتفاق نمی‌افتد که نمی‌افتد و آنچه هست و خواهد بود همان دو سه « یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرّةٍ خَیْرًا» است که می‌بینیم به عینه در روزگار ناجور و شاید، جور واجور خود.

نگارش کتاب پله پله تا پختگی هم حاصل همان به انتظار معجزه ننشستن‌ها بوده. قصه آن از وقتی شروع می‌شود که قرار است به فراخور گذراندن دوره کارورزی خود در یکی از بیمارستان‌ها، قصه‌اش را در سکانس‌های کوتاهی مهمان چشمان نازنین مخاطبان سایت «مرجع مهندسی سیستم‌های سلامت» بکنم. سررشته این ایده را بگیرم و تَفتاش بدهم و حالا تبدیل به کتابی کنم که بتواند یادگاری ناچیز من باشد. برای ادای دین به رشته تحصیلی و گرایش تازه تاسیس آن که می‌دانم در آینده بسیار سکه‌اش رونق پیدا خواهد کرد.

نمی‌دانم آینده چگونه خواهد بود. نمیدانم کدام معجزۀ خوب و بد در انتظارم است. فقط می‌دانم که نباید به دنبال انجام کارهای معجزهوار و خارق‌العاده باشم. بلکه کارهای ساده را به طرز خارق‌العادهای انجام دهم.

مهندسی سیستم‌های سلامت

مهندسی سیستم‌های سلامت اکنون در موقعیت سوق‌الجیشی از گرایش تحصیلی – مهندسی سیستم‌های سلامت- خود ایستادهایم که روزگارانی، بزرگان مهندسی صنایع در آن جایگاه ایستاده بودند. بزرگان رشته‌های دیگر، هاج و واج بدان‌ها می‌نگریستند و می‌گفتند این چه رشته تحصیلی است آخَر! مهندسی صنایع هم شد رشته؟!
و حالا؛ پس از آن سال‌ها، مهندسی صنایع رشد کرده و بسیار هم رشد کرده است. هر چند به فراخور خوشمزگی عمدی و سهوی سایریون، با رشته‌های دیگری چون صنایع غذایی و صنایع سنگین و سایر صنایع‌ها اشتباه گرفته می‌شود.

اما امروز هر چه هست، تثبیت شدن این رشته است در میان همه رشته‌های تحصیلی و حالا ما هستیم. گرایش تازه از راه رسیدهای چون مهندسی سیستم‌های سلامت و رسالتی که بر عهدۀ خود احساس می‌کنیم. مسئولیتی که نمی‌گذارد آرام بنشینیم و صرفا به پاس کردن درس‌ها بیاندیشیم و مسئولیت را به هم پاس دهیم. نه!

هر چه در چنته داریم رو خواهیم کرد و این مسیر را انتهایی است بی پایان


دانلود کتاب پله پله تا پختگی


خرید کتاب پله پله تا پختگی کتاب

eBPM در شبکه های اجتماعی