تحلیل گری ‌کسب و کار چیست؟
تحلیل‌گری ‌کسب‌وکار چیست؟

تحلیل گری ‌کسب و کار چیست؟

فهرست مطالب :

تحلیلگر کسب و کار چه وظایفی دارد و تحلیل گر کسب و کار کیست ؟

تحلیل گری کسب و کار از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به اجرای هر فرایند و راهنمای کسب و کار در بهبود فرایندها ( BPI )، محصولات، خدمات و نرم‌افزارها کمک می‌نماید. تحلیل‌گران کسب و کار ایفاکننده نقشی چابک بین فن‌آوری اطلاعات و کسب و کار هستند تا به اتصال شکاف بین این دو کمک کرده و بهره‌وری را بهبود ببخشند.

اگر هنوز در مورد مدیریت فرایند کسب و کار و روش های تحلیل کسب و کار نمیدانید پیشنهاد میکنیم که از وبسایت eBPM به طور کامل و جامع مطالعه کنید.

تحلیلگران کسب و کار (BAs) مسئول تکمیل‌سازی شکاف بین فن‌آوری اطلاعات و کسب و کار با استفاده از تجزیه و تحلیل داده برای ارزیابی فرایندها، تعیین الزامات، ارائه پیشنهادها، گزارش‌های مبتنی بر داده‌ها، گزارش‌ها مدیریتی و ذینفعان هستند.

تحلیل گران کسب و کار با رهبران و کاربران مرتبط به حوزه تحلیل درگیر می‌شوند تا درک نمایند که چگونه تغییرات برگرفته از داده‌ها به فرایند، محصولات، خدمات، نرم‌افزار و سخت‌افزار می‌تواند کارایی را بهبود بخشیده و ارزش افزوده را افزایش دهد. آن‌ها باید این ایده‌ها را بیان کنند اما همچنین در برابر آنچه که از دیدگاه فنی امکان‌پذیر است و از لحاظ مالی و عملی هستند، تعادل برقرار سازند. بسته به نقش این فرد، ممکن است تحلیل گر با مجموعه داده‌هایی برای بهبود محصولات، سخت‌افزار، ابزار، نرم‌افزار، خدمات یا فرایند سر و کار داشته باشد.

از آنجایی که کسب و کارها به دنبال افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها هستند، تجزیه و تحلیل کسب و کار به جزء مهمی از عملیات آن‌ها تبدیل شده است. بیایید نگاهی دقیق‌تر به کارهایی بیاندازیم که تحلیل گران کسب و کار انجام می‌دهند و برای یافتن شغل در تجزیه و تحلیل کسب و کار چه می‌کنند.

مهارت‌ های تحلیلگر کسب و کار

موقعیت تحلیلگر کسب‌ و کار نیازمند مهارت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. تحلیلگران کسب‌وکار باید بدانند که چگونه روند انتقال داده‌ها را ترسیم، تحلیل و گزارش نمایند. چگونه می‌توانند این اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارند و آن را در کسب‌وکار اعمال کنند. همه تحلیلگران کسب‌وکار تا زمانی که درک کاملی از نحوه کار سیستم‌ها، محصولات و ابزارهای کاری سازمان داشته باشند، به دانستن فن‌آوری اطلاعات آن‌ها نیاز ندارند. از طرف دیگر، برخی تحلیلگران کسب و کار از سابقه قوی در فن‌آوری اطلاعات و تجربه کم‌تری در کسب‌وکار برخوردار هستند و علاقه دارند که از فن‌آوری اطلاعات به عنوان نقش تحلیلگر کسب‌ و کار استفاده نمایند.

بر اساس نظرات موسسه بین المللی تحلیل‌گری کسب‌وکار (IIBA) برخی از مهم‌ترین مهارت‌ها و تجربه‌های مورد نیاز یک تحلیلگر کسب‌وکار عبارتند از:

۱.مهارت‌های ارتباطی شفاهی و نوشتاری؛

۲.مهارت‌های مشاوره‌ای بین افراد؛

۳.مهارت تسهیل‌گری؛

۴.مهارت‌های تفکر تحلیلی و حل مساله؛

۵.مهارت ارائه گزارش؛

۶.مهارت‌های سازمانی​؛

۷.آگاهی از ساختار کسب‌وکار؛

۸.تجزیه و تحلیل الزامات؛

۹.آنالیز ذینفعان؛

۱۰.مهندسی نیازمندی‌ها؛

۱۱.تجزیه‌وتحلیل سود؛

۱۲.درک شبکه‌ها، پایگاه‌های اطلاعاتی و دیگر فن‌آوری‌های اطلاعاتی.

حقوق تحلیلگر کسب و کار

متوسط حقوق برای یک تحلیلگر کسب‌وکار  ۶۷،۷۶۲ دلار در سال می‌باشد که بالاترین حقوق پرداختی در سان‌فرانسیسکو است، جایی که متوسط حقوق ۲۸ درصد بالاتر از میانگین سرانه درامد ملی است. این عنوان مبلغ در نیویورک در رده دوم است و با حقوق گزارش‌ شده ۱۸ درصد بالاتر از میانگین سرانه درامد ملی و دربوستون در رده سوم با ۷ درصد حقوق سالانه بالاتر از میانگین می‌باشد.

اگر چه تحلیل کسب‌وکار یک رشته نسبتا جدید در فن‌آوری اطلاعات است، تعدادی محدودی از سازمان‌ها هم اکنون گواهی‌نامه‌هایی را پیشنهاد می‌کنند تا به ارتقا رزومه تحلیل‌گران کمک کنند و شایستگی خود را به عنوان یک تحلیلگر نشان دهند. سازمان‌هایی مانند، IIBA، IQBBA، IREB  و PMI هر کدام گواهی‌نامه متناسب خود را برای تحلیل کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنند این موارد عبارتند از:

  • گواهینامه ورود در تجزیه و تحلیل کسب‌وکار (ECBA)
  • گواهینامه صلاحیت در تحلیل کسب‌وکار  (CCBA)
  • گواهینامه حرفه‌ای در تحلیلگر کسب‌وکار  (CBAP)
  • گواهینامه تجزیه‌ و تحلیل چابک  (AAC)
  • گواهینامه تحلیلگر سطح کارآفرینی  (CFLBA)
  • گواهینامه متخصص فنی و مهندسی نیازمندی‌ها  (CPRE)
  • گواهینامه حرفه‌ای در تجزیه و تحلیل کسب‌وکار (PBA)

کارگاه‌های ​آموزشی

برخلاف گواهینامه‌ها، که برای اثبات مهارت‌هایی است که در حال حاضر دانش‌پذیر داراست، طراحی شده‌اند، کارگاه‌ها برای آموزش مهارت‌های جدید یا بهبود وضعیت فعلی دانشی برنامه‌ریزی شده‌ است. کارگاه‌های آموزشی می‌توانند شامل هر نوعی از کارگاه‌های سنتی چند روزه یا دوره‌های تمام وقت که با سرپرستی مربی برگزار می‌شود که هفته‌ها یا ماه‌ها طول خواهد کشید باشد. 

دوره‌ها اغلب هم به صورت انفرادی و هم به صورت آنلاین ارائه می‌شوند. به صورت متناوب، سازمان‌ها ممکن  است تمایل داشته‌باشند یک کمپ برای خود ایجاد کنند تا یک کارگاه چهار روزه را برگزار کنند. برخی کارگاه‌ها رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به صرف هزینه داشته باشند که از ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار بسته به نوع آموزش، این هزینه متفاوت می‌باشد. همه آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند تجربه کارکردی خود را ارائه دهند.

برنامه‌های اصلی

اگر شخصی مدرک علوم کامپیوتر و یا مدرک کسب‌وکار داشته‌ باشد، ممکن است نیاز باشد تا در تحلیل کسب‌وکار به یک ارشد تحلیلگر کسب‌وکار ارتقا یابید. اینکه دقیقا چه نوع مدرکی را باید انتخاب کرد وابسته به نیاز شخص است که در چه حوزه‌ای از تحلیل‌گری کسب‌وکار یا IT  نیازمند ارتقا هست و می‌خواهد در آن به فعالیت بپردازد، اما برنامه‌های بسیاری برای آموزش رسمی به او برای خبره شدن در حوزه  تحلیلگری کسب‌وکار وجود دارند.

تحلیل گری کسب و کار با بینش سازمان سر و کار دارد

موسسه بین المللی تحلیل کسب و کار (IIBA)، یک اتحادیه حرفه‌ای غیرانتفاعی است که تحلیلگر کسب و کار را «عامل تغییر» می‌داند و بیان می‌دارد «تحلیل کسب و کار» یک رویکرد منظم برای معرفی و مدیریت تغییر به سازمان‌ها است، خواه آن‌ها برای کسب و کارهای دولتی یا غیر انتفاعی کار کنند.

تحلیلگران کسب و کار به حداکثر رساندن اثربخشی یک کسب و کار از طریق تصمیمات مبتنی بر داده انجام می‌دهند. در قدم اول، درباره کارهایی بیاموزید که یک تحلیل‌گر کسب و کار تجربه می‌کند و برای تبدیل شدن به آنچه که لازم است، چه تصمیماتی می‌گیرد.

تحلیل گر کسب و کار از داده‌ها برای شکل دادن به بینش‌های تجاری و توصیه تغییرات در مشاغل و سایر سازمان‌ها استفاده می‌کنند. تحلیلگران کسب و کار می‌توانند تقریبا در هر بخشی از سازمان، از جمله فرایندهای فناوری اطلاعات، ساختارهای سازمانی یا توسعه کارکنان، مسائل را شناسایی کنند.

 

شرح شغل تحلیل گر کسب و کار 

 

تحلیل گر کسب و کار حوزه‌های تجاری را شناسایی می‌کنند که می‌توان آن‌ها را برای افزایش کارایی و تقویت فرآیندهای تجاری بهبود بخشید. آن‌ها اغلب در سراسر سلسله مراتب کسب و کار از نزدیک با دیگران همکاری می‌کنند تا یافته‌های خود را به اشتراک بگذارند و به اجرای تغییرات کمک کنند. به طور خلاصه می‌توان وظایف و نقش آن‌ها را اینطور بیان کرد:

  • شناسایی و اولویت‌بندی نیازها و الزامات عملکردی و فنی سازمان؛
  • استفاده از SQL و Excel برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌های بزرگ؛
  • گردآوری نمودارها، جداول و سایر عناصر تجسم داده‌ها؛
  • ایجاد مدل‌های مالی برای حمایت از تصمیمات تجاری؛
  • درک استراتژی‌ها، اهداف و الزامات کسب و کار؛
  • برنامه ریزی معماری سازمانی (ساختار یک کسب و کار)؛
  • پیش بینی، بودجه‌بندی و انجام هر دو تحلیل واریانس و تحلیل مالی.

بررسی شغل تحلیل گری کسب‌ و کار

همانطور که اشاره کردیم، تحلیل گران کسب و کار مسئول ایجاد مدل‌هایی جدیدی هستند که از تصمیمات کسب و کار ایجاد شده به واسطه همکاری نزدیک گزارشگر مالی و تیم‌های IT  برای اندازه‌گیری نوآوری‌ها و استراتژی‌های بهبود وارداتی و بهینه‌سازی هزینه‌ها پشتیبانی کنند. رابرت هلف معتقد است که تحلیل‌گر کسب‌وکار به «درک قوی از الزامات قانونی و گزارش‌دهی و نیز تجربه فراوان در پیش‌بینی آینده، بودجه‌بندی و تجزیه و تحلیل مالی همراه با درک شاخص‌های کلیدی عملکرد» نیاز دارد. به گفته رابرت هلف شغل یک تحلیل‌گر کسب و کار معمولا شامل موارد زیر است:

  • ایجاد یک تجزیه‌ و تحلیل دقیق از کسب‌ و کار، تشریح مشکلات، فرصت‌ها و راه‌حل‌ها برای یک کسب‌ و کار؛
  • بودجه‌بندی و پیش‌بینی؛
  • برنامه‌ریزی و نظارت؛
  • تجزیه‌ و تحلیل واریانس ؛
  • قیمت‌گذاری؛
  • گزارش‌نویسی؛
  • تعریف الزامات کسب‌ و کار و گزارش‌ دادن آن‌ها به ذینفعان.

باب گرگوری، استاد و مدیر برنامه‌های دانشگاه Bellevue برای تجزیه و تحلیل کسب و کار می‌گوید:

شناسایی و سپس اولویت‌بندی الزامات فنی و کارکردی در صدر فهرست مسئولیت‌های تحلیلگر کسب‌ و کار قرار دارد. استخراج نیازها و استفاده از آن‌ها برای دریافت فن‌آوری اطلاعات و درک آنچه که مشتری واقعا می‌خواهد لازم است، این یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های تحلیل گر کسب‌وکار است. آن‌ها باید بعنوان یک مالک محصول کار کنند، حتی اگر کسب‌وکار مالک محصول باشد. (آن‌ها نیاز به پرسیدن دارند:) سیستم‌ها باید چه کاری انجام دهند، آن‌ها چگونه این کار را انجام می‌دهند، چه کسانی نیاز به دریافت اطلاعات دارند و چگونه می‌توان همه بر روی یک موضوع توافق نمایند، چه کارهایی به عنوان زیرساخت باید انجام شود قبل از شروع به هر اقدامی؟

جفری هموند، معاون رئیس‌جمهور و تحلیلگر اصلی در تحقیقات فورستر، می‌گوید:

زندگی تحلیگر کسب‌ و کار حول تعریف الزامات و اولویت‌بندی الزامات و دریافت بازخورد و تایید در مورد الزامات می‌چرخد.

نقش یک تحلیلگر جدید کسب‌ و کار به طور مداوم در حال تحول و تغییر است به ویژه که شرکت‌ها برای مشاوره به عملیات‌های تجاری، بیشتر متکی بر داده‌ها هستند. هر شرکت موضوعات مختلفی دارد که یک تحلیلگر کسب‌ و کار می‌تواند به موارد زیر در سازمان بپردازد:

  • سیستم‌های قدیمی؛
  • تغییر تکنولوژی؛
  • فرآیندهای شکسته؛
  • مشتری ضعیف یا رضایت‌مندی مشتری؛
  • سازمان‌های بزرگ دیگری که کسب‌ و کار ما با آن در ارتباط است.

چرا باید چنین حرفه ای را در تجزیه و تحلیل کسب و کار دنبال کنیم؟

به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار، این فرصت را خواهید داشت که از طریق بینش‌های مبتنی بر داده، از موفقیت سازمان خود حمایت کنید. این شغلی است که در آن هر روز چالش‌های جدید و راه‌های جدیدی برای به‌کارگیری مهارت‌های‌تان به ارمغان می‌آورد. اگر از کمک به مردم، پرسیدن سوال، حل مشکلات و کار مستقل لذت می‌برید، شغلی به عنوان یک تحلیلگر تجاری می‌تواند مناسب باشد.

چشم انداز شغلی در آینده تحلیل گران کسب  کار

تقاضا برای  استخدام تحلیل گران کسب و کار در سال‌های اخیر افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود که ادامه یابد. اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) رشد شغلی را بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ برای نقش‌های مشابه از هفت درصد (تحلیل‌گران سیستم‌های رایانه‌ای) تا ۲۵ درصد (تحلیلگران تحقیق در عملیات) پیش‌بینی می‌کند. سایر عناوین شغلی مرتبط شامل تحلیل‌گر مدیریت و تحلیلگر عملیات است که هر دو وظایفی شبیه به تحلیلگران تجاری دارند.

نقش تحلیلگران کسب‌وکار در توسعه نرم‌افزار

تحلیل‌گر کسب‌وکار از اطلاعات درلحظه و نرم‌افزارهای تجزیه‌وتحلیل برای شناسایی روند، الگوهای موفقیت و مشکلات مقابله سازمان با تغییر استفاده می‌کند. همانطور که داده‌ها برای سازمان‌ها ارزش ایجاد می‌کنند، تحلیلگران کسب‌وکار نیز همین کار را انجام می‌دهند.

 «یکی از ارزش‌های کلیدی در حوزه تحلیلگر کسب‌وکار، حرکت به سوی مالک محصول یا خدمت است،  که به عنوان یک خط رابط بین فن‌آوری اطلاعات و توسعه نرم‌افزار و انواع کسب‌وکار، است که این نقش را هیجان‌انگیز‌تر می‌نماید.».

هموند می‌گوید: با توجه به فهرست گسترده مسئولیت‌ها در این موقعیت، برخی سازمان‌ها سمت‌های مدیریت محصول را ایجاد کرده‌اند که با تحلیلگران کسب‌وکار کار یا تیم‌هایی از تحلیلگران کسب‌وکار برای گزارش دادن به آن‌ها ایجاد می‌کنند.

به طور مشابه، توسعه و سرعت تکرارپذیری در توسعه نرم‌افزار باعث شده که زمان‌بندی مشارکت تحلیلگر کسب و کار را در یک پروژه معین تغییر کند. یک کارشناس تحلیل کسب و کار در یک محیط توسعه آبشاری کلاسیک، در هنگام جمع‌آوری، تحلیل و اولویت‌بندی نیازهای کاربر، قبل از واگذاری آن به سازندگان و سپس حرکت به سمت یک پروژه توسعه نرم‌افزار دیگر، به شدت درگیر است. در همین حال، تحلیلگرانی که بر روی پروژه‌های چابک کار می‌کنند عموماً با اجرای پروژه و حتی از طریق انتشار نسخه‌های متعدد با پروژه باقی می‌مانند.

تحلیل‌گری و چابکی

ایمو می‌گوید: اگر پروژه‌ها به اندازه کافی کوچک باشند، سازمان‌ها اغلب چندین پروژه را به یک تحلیل‌گر  تخصیص می‌دهند، یا اگر پیچیده باشد ممکن است یک پروژه را به یک تحلیل‌گر اختصاص دهند.

هاموند اشاره می‌کند که سازمان‌ها همچنین چندین تحلیل‌گر کسب‌وکار را برای توسعه نرم‌افزارهای بسیار بزرگ تخصیص می‌دهند.

ایمو می‌گوید: برخی از بخش‌های فن‌آوری اطلاعات، امروزه تحلیلگران کسب‌وکار را در همه پروژه‌های توسعه داخلی برنامه درگیر نمی‌کنند.​

باتوجه به گفته‌های ایمو، سازمان‌ها کم‌تر احتمال می‌دهند که تحلیلگران کسب‌وکار را برای توسعه کار بر روی کلاس‌های جدید برنامه‌های کاربردی مانند برنامه‌های بازاریابی تلفن همراه و برنامه‌های تبلیغاتی برای فروش موقت تخصیص دهند چون آن‌ها خیلی چابک عمل‌می‌کنند و قابلیت توسعه دارند.​

ایمو می‌گوید از طرف دیگر، تحلیلگران کسب‌وکار تقریبا به صورت جهانی برای توسعه نرم‌افزارهای کاربردی، پشتیبانی و نرم‌افزارهای اصلی تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، موقعیتی که شناسایی و سندسازی الزامات به طور خاص حیاتی است.

او می‌گوید: «بسیاری از این برنامه‌ها تحت قوانین زیادی هستند، بنابراین [سازمان‌ها] برای ایجاد مستندات و اطمینان از انطباق نیاز به رابط تحلیلگر کسب‌وکار دارند​.»

تفاوت بین یک تحلیل گر تجاری و یک تحلیل گر داده چیست؟

هم تحلیل گران داده و هم تحلیل گران تجاری از تصمیمات مبتنی بر داده در شرکت‌های خود پشتیبانی می‌کنند. تحلیل گران کسب و کار بیشتر بر روی توصیه راه حل‌هایی برای نیازهای تجاری تمرکز می‌کنند، در حالی که تحلیلگران داده نزدیک‌تر با خود داده‌ها کار می‌کنند.

 

چگونه به یک تحلیل گر کسب و کار تبدیل شویم؟

تبدیل شدن به یک تحلیل‌گر کسب و کار ممکن است مستلزم کسب مهارت‌ها و مدارک مربوط به کار و صنعت مورد علاقه شما باشد. دوره‌های آموزشی، گواهینامه‌ها یا مدارک تحصیلی می‌توانند به شما در مسیر شغلی به عنوان تحلیلگر تجاری کمک کنند. در ادامه ۵ توصیه کلیدی بیان می‌کنیم که شما را در این مسیر یاری می‌کند:

 

1.مهارت های تحلیل گری کسب و کار خود را تقویت کنید

در ادامه چند مهارت بیان شده است که معمولا می‌خواهید به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار داشته باشید:

  • هوش تجاری: درک کامل از اصول مالی، حسابداری و کسب و کار به شما کمک می‌کند تا مسائل عملیاتی را مشخص کنید و بهترین راه حل برای آن‌ها را پیدا کنید.
  • ارتباطات: معمولا از یک تحلیل‌گر کسب و کار انتظار می‌رود که با چندین بازیگر مختلف در یک سازمان از جمله مدیریت ارشد و سایر تیم‌ها ارتباط برقرار کند. اینکه بتوانید ایده‌های خود را به وضوح و قانع کننده ارائه کنید (هم به صورت شفاهی و هم به صورت نوشتاری) یک دارایی بزرگ به عنوان یک تحلیلگر خواهد بود.
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها: جمع آوری، ردیابی و تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد در کسب و کار نقش مرکزی دارد. داشتن تسلط به تجزیه و تحلیل داده‌ها و ابزارهای تجسم مانند Tableau ،Excel و BI Tools می‌تواند مفید باشد. برخی از دانش‌های زبان برنامه‌نویسی مانند SQL نیز ممکن است مفید باشد.
  • متدولوژی‌های تجزیه و تحلیل کسب و کار: بسته به صنعت شما، آشنایی با متدولوژی‌های خاص مانند تجزیه و تحلیل تجاری چابک، شش سیگما یا فرآیند یکپارچه منطقی می‌تواند کمک کند.
  • تخصص: صنایع مختلف نیازها و چالش‌های تجاری متفاوتی دارند. توسعه راه حل‌های تجاری برای یک شرکت فناوری اطلاعات ممکن است متفاوت از یک شرکت دیگر باشد. تجربه و تخصص در حوزه‌های مختلف، حتی در نقش دیگری، می‌تواند در هنگام درخواست استخدام، مزیت رقابتی به شما بدهد.

2.یک دوره تحلیل گری بگذرانید

به روزرسانی دانش شما در کنار مهارت‌های مورد انتظار یک تحلیلگر تجاری می‌تواند به کارفرمایان نشان دهد که دانش شما کافی است. دوره‌های آموزشی، چه به صورت حضوری و چه آنلاین، می‌تواند ابزارهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد تا پای خود را در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار وارد کنید.

3.گواهینامه تحلیلگر کسب و کار کسب کنید

کسب گواهینامه می‌تواند مجموعه مهارت‌های شما را افزایش دهد و به طور بالقوه درآمد شما را بیشتر کند یا شما را برای مشاغل رقابتی‌تر مهیا سازد. اگر به‌تازگی به‌عنوان یک تحلیل‌گر کسب‌وکار شروع به کار کرده‌اید، گواهینامه کسب شده می‌تواند به مدیران نشان دهد که چندین ساعت آموزش دیده‌اید و اصول تحلیل کسب و کار را می‌دانید. اگر تجربه‌ای در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار دارید، ذکر آن‌ها در رزومه‌تان می‌تواند شایستگی و تجربه شما را به کارفرمایان نشان دهد.

پیشنهاد میشود در مورد تفکر فرآیندی و بلوغ فرایند مطالعه کنید

4.مدرک تحصیلی را در نظر بگیرید

بسیاری از کارفرمایان دوست دارند حداقل مدرک لیسانس را در رزومه شما ببینند، اگرچه برخی ممکن است افرادی دارای مدرک کارشناسی ارشد را ترجیح دهند.

  • مدارک لیسانس: لیسانس برای موقعیت‌های ابتدایی در زمینه‌های تحلیلی رایج است. دریافت مدرک لیسانس خود در زمینه‌های کمی مانند اقتصاد، امور مالی، علوم کامپیوتر، علوم داده، آمار، مدیریت اطلاعات یا رشته‌های مشابه می‌تواند شما را برای مشاغل تحلیل کسب و کار آماده کند.
  • مدرک کارشناسی ارشد و MBA: برخی از کارفرمایان ممکن است افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد در یک موضوع مرتبط را ترجیح دهند. همچنین می‌توانید دریافت مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را در نظر بگیرید. گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در تجزیه و تحلیل کسب و کار یا مدیریت کسب و کار می‌تواند به پیشرفت مهارت‌ها و دانش شما کمک کند و به شما مزیت رقابتی در عرصه جستجوی شغل بهتر بدهد.

5.با یک نقش ابتدایی شروع کنید

کارآموزی و موقعیت‌های ابتدایی در زمینه‌های حسابداری، امور مالی یا کسب و کار می‌تواند تجربه شما را قبل از اینکه به یک موقعیت سطح بالاتر بروید، بهبود بخشد. در جستجوی شغل مورد نظر خود، به دنبال عناوینی مانند کارآموز تحلیلگر کسب و کار یا تحلیلگر کسب و کار سطح پایه باشید.

آیا در مورد مراحل اتوماسیون سازی فرایند اطلاعاتی دارید ؟

سخن پایانی

اگر حرفه‌ای همچون تجزیه و تحلیل کسب و کار برای شما جالب به نظر می‌رسد، با بررسی راه‌هایی شروع کنید که می‌تواند مجموعه مهارت‌های شما را تقویت کند. دوره‌های تجزیه و تحلیل کسب و کار یا هر موضوع مرتبطی می‌تواند به شما دیدگاه گسترده‌ای از این حرفه بدهد.

امیدوارم از مطالعه این مطلب نهایت لذت را برده باشید. تجربیات و نظرات خود را در قسمت کامنت برای ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

eBPM در شبکه های اجتماعی