همیشه یکی از سوالات مهم برای بهبود فرایندهای کسبوکار آن است که پس از ترسیم نقشه فرایندی وضع موجود، از کجا شروع کنیم؟
بزرگترین فرصتها برای بهبود فرایند هیچوقت در یک نقشه فرایند دیده نخواهند شد. اگر میخواهید فرایندها سازمان خود را بهبود دهید، بهترین نقطه برای شروع، نقاط تعاملات بین فردی در فعالیتهای یک فرایند است.
تعامل در لغت به معنی داد و ستد میباشد ولیکن باید معنای آن را در سطح فرایند بررسی نمود. تعامل بین فردی در یک فرایند وقتی اتفاق خواهد افتاد که خروجی یک فعالیت از فردی به فرد دیگری محول میشود تا در ایستگاه بعدی فرایند، ارزش افزوده لازم ایجاد شود. اگر در این تعامل اختلالی ایجاد شود یا شفافیت لازم وجود نداشته باشد، چه اتفاقی در خروجی نهایی فرایند رخ خواهد داد؟ بهترین نقطه برای بهبود شفافسازی نحوه و کیفیت این نقاط تعاملی است.
در این ویدئو به این نقاط مهم (تعاملات بین فعالیتهای یک فرایند) پرداخته شده است. برای مشاهده آن کلیک نمایید.
![]() |
بهبود فرایند کسبوکار (Business Process Improvement) چیست؟ |
اضافه کردن نظر