کتاب مبانی مدیریت کسب و کار+ معرفی کامل ( دانلود رایگان ) ویرایش دوم
کتاب مبانی مدیریت

کتاب مبانی مدیریت کسب و کار+ معرفی کامل ( دانلود رایگان ) ویرایش دوم

فهرست مطالب :

اطلاعات کتاب مبانی مدیریت کسب و کار (Business management basics book)

  • عنوان کتاب (به زبان فارسی): مبانی مدیریت فرآیند کسب و کار (ویرایش دوم)
  • عنوان کتاب (به زبان انگلیسی): Fundamentals of Business Process Management
  • نام کامل نویسندگان: Marlon Dumas ، Marcello La Rosa، Hajo A. Reijers، Jan Mendling
  • ناشر: spinger
  • تعداد صفحات: 546
  • سال انتشار: 2018

معرفی کتاب مبانی مدیریت کسب و کار

اولین نسخه از کتاب مبانی مدیریت فرایندهای کسب‌وکار در سال ۲۰۱۳ میلادی انتشار یافت. نسخه دوم این کتاب در سال ۲۰۱۸ با تغییراتی همراه بوده که در ادامه این تغییرات به صورت کلی بیان شده است. تعداد فصول نسخه دوم کتاب، از ۱۰ فصل به ۱۲ فصل افزایش پیدا کرده و برخی فصول تغییر محتوا داشته‌اند. فصل‌های جدید تحت عنوان سیستم‌های اطلاعاتی فرایندآگاه، پیاده‌سازی فرایند با مدل‌های اجرایی، پایش فرایند، مدیریت فرایند کسب و کار bpm و ظرفیت سازمانی به این نسخه اضافه شده اند. در فصل دوم یعنی شناسایی، ساختار کتاب مبانی مدیریت کسب و کار تغییراتی داشته و مباحثی چون طبقه‌بندی فرایندها، ارتباط بین فرایندها، استفاده از مدل‌های مرجع، نقشه فرایند کلان و در زمینه انتخاب فرایند نیز معیارهای انتخاب، شاخص‌های ارزیابی فرایند و پورتفولیوی فرایند مطرح شده‌اند. در فصل سوم یعنی ضروریات مدلسازی فرایند، عناوینی از قبیل تجزیه فرایند و اشیا کسب‌وکار (بررسی فرایند از منظر داده‌) به چشم می‌خورد.

بخشی از ترجمه کتاب مبانی مدیریت کسب و کار  فضیلت کناره گرفتن آقای سوِند برینکمن

فرایندهای کسب و کار به دلایل زیادی یکی از سرمایه های اصلی سازمان (تشکیلات)هستند. آن‌ها تأثیر مستقیمی بر جذابیت محصولات و خدمات، تجارب مشتری و در نهایت درآمد شرکت های بزرگ تأثیر می گذارند. فرایندها منابع شرکت را برای تأمین این خواسته‌ها هماهنگ می کنند. به همین جهت یک عامل اصلی برای تعیین هزینه کارایی و بهره‌وری  (cost-to-serve and operational efficiency) هستند. به طور خاص، فرآیند‌ها وظایف، شغل و مسئولیت‌ها را تعیین می‌کنند و به این ترتیب کار آینده هر کارمند و ماشین را در طول یک فرآیند کسب‌وکار شکل می‌دهند. فرایندها سیستم شریانی درون سازمان‌ها و در شبکه های تأمین بین سازمانی هستند. در نتیجه، هرگونه خرابی فرآیند می تواند زندگی شرکت‌ها و کل اکوسیستم فرآیند را به بن بست برساند. فرایندها پتانسیل و سرعت سازمان را برای انطباق با شرایط جدید و مطابقت با تعدد رو به رشد الزامات قانونی تعیین می‌کنند.

تقاضای روزافزون برای جهانی‌سازی، یکپارچه‌سازی، استانداردسازی، نوآوری، مهارت و اثربخشی عملیاتی همراه با فرصت‌های حاصل از تکنولوژی‌های دیجیتال، اشتیاق را برای تامل و در نهایت بهبود فرآیندهای کسب‌وکار جدید افزایش داده‌است.

در مقابل، یک بدنه جامع از ابزارها، تکنیک‌ها، روش‌های حامی از مراحل چرخه عمر فرآیند کسب‌وکار در دو دهه گذشته ظهور کرده‌ که مدیریت فرآیند کسب‌وکار(BPM) نامیده می‌شود و مجموعه‌ای از ابزارها و رویکردهای مختلف از رشته‌های مختلف از جمله مهندسی صنایع، مدیریت عملیات، مدیریت کیفیت، مدیریت سرمایه‌ی انسانی، علوم رایانه و مهندسی سیستم‌های اطلاعاتی را تلفیق می‌کند.

مبانی مدیریت فرآیند کسب‌وکار”  به چالش کشیدن چشم‌انداز فعلی روش‌ها و ابزارهای BPM می‌پردازد و نظم و سازگاری معناداری را به رویکرد‌هایی که اغلب جداگانه توسعه‌یافته و مورد بحث قرار گرفته‌اند، می‌بخشد. این کتاب مزایای خود را از شرکت خود در آخرین تحقیقات BPM کسب کرده‌است. تکیه‌بر روش‌ها و تحقیقات علمی به معنی سرمایه‌گذاری بر مدارک و مستدلات به جای وابستگی به خودرایی است. این امر  به وضوح تمایز این کتاب را از بسیاری از موارد مشابه نشان می‌دهد و به طور خاص، این امر به BPM اعتبار می‌دهد که یک نظام در حال رشد به آن نیاز دارد.

خود کتاب مبانی مدیریت کسب و کار نیز یک نمایش جذاب برای اهمیت یک دسته جدید از فرآیندها، به عنوان مثال فرآیند‌های توزیع بین‌المللی، فرآیند‌های پیچیده، و فرآیند‌های انعطاف‌پذیر است. این کار فرآیند تدوین مشترک یک کتاب شامل چهار نویسنده در چهار کشور مختلف است. این تیم به طور درخشانی به این چالش پرداخته‌ و نتیجه ترکیبی موثر از نقاط قوت فردی هر نویسنده است که ریشه در درک مشترک از اصول اساسی BPM و یک شور مشترک برای این موضوع دارد.

دانلود رایگان کتاب مبانی مدیریت کسب و کار

مبانی مدیریت فرآیند کسب و کار (ویرایش دوم) نسخه سال 2018

مبانی مدیریت فرآیند کسب و کار (ویرایش دوم) سال 2013

خلاصه کتاب اصول و مبانی مدیریت فرایند کسب و کار

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) هنر و علم چگونگی انجام کار در یک سازمان به منظور اطمینان از خروجی‌های ثابت و استفاده از فرصت‌های بهبود است، به عنوان مثال می‌توان کاهش هزینه‌ها، زمان اجرا یا نرخ خطا اشاره کرد. مهم‌تر از همه، BPM صرفا بر روی بهبود روش انجام فعالیت‌های فردی تمرکز ندارد بلکه در مورد مدیریت زنجیره کل رویدادها، فعالیت‌ها و تصمیماتی است که در نهایت ارزش افزوده برای یک سازمان و مشتریانش ایجاد می‌کند. ( پیشنهاد میشود مقاله بهبود فرایندهای سازمانی از وبسایت آموزشی eBPM را مطالعه کنید )

این کتاب شامل کل چرخه عمر BPM، از شناسایی فرآیند تا نظارت بر فرآیند، مدل‌سازی فرآیند، تجزیه و تحلیل، طراحی مجدد و اتوماسیون است. مفاهیم، روش‌ها و ابزارهای مدیریت بازرگانی، علوم کامپیوتر و مهندسی صنایع در یک رویکرد جامع و بین رشته‌ای ترکیب شده‌اند. کتاب اصول و مبانی فرایندهای کسب و کار با استفاده از استاندارد BPMN ارائه شده است که توسط گروه مدیریت اشیاء تعریف شده است و به طور گسترده توسط متخصصان و فروشندگان در سراسر جهان تأیید شده است.

علاوه بر توضیح مفاهیم مربوطه، این کتاب ( اصول و مبانی مدیریت فرآیند کسب و کار ) ده‌ها مثال، بیش از ۱۰۰ تمرین عملی (بسیاری از آن‌ها با راه‌حل) و همچنین پیشنهادهای متعدد برای مطالعه بیشتر ارائه می‌دهد. کتاب اصول و مبانی فرایندهای کسب و کار حاصل چندین سال تجربه آموزشی ترکیبی نویسندگان، هم در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد و هم در زمینه آموزش حرفه‌ای است. دانشجویان و متخصصان از هر دو رشته مدیریت بازرگانی و علوم کامپیوتر از سبک گام به گام کتاب و تمرکز آن بر مفاهیم اساسی و روش‌های اثبات شده بهره‌مند خواهند شد.

خرید ترجمه شده کتاب مبانی BPM 

برای خرید کتاب اصول و مبانی BPM ( ترجمه شده ) میتوانید از لینک زیر استفاده کنید.

این کتاب توسط دکتر فرشید عبدی و دکتر سهلا سردار ترجمه شده است و برای تهیه کتاب می‌توانید از طریق لینک زیراقدام فرمایید. دکتر عبدی در رشته‌های مهندسی صنایع و مدیریت تحصیل کرده است و عضو هیئت علمی داشنگاه آزاد تهران جنوب است. دکتر عبدی سابقه طولانی فعالیت در زمینه‌هایی همچون مشاور مدیریت، تدریس در بخش‌های مختلف (اصول مدیریت، رفتار سازمانی، تفکر سیستمی و موارد دیگر)، تاسیس دانشکده صنایع و مدیریت دانشگاه آزاد تهران جنوب در کارنامه خود ثبت کرده است. دکتر عبدی تا به امروز ۳۰ کتاب و ۱۰۰ مقاله علمی نگارش کرده است.

خرید کتاب

پیشنهاد کتاب eBPM
کتاب مدل سازی فرایندهای کسب و کار

نظر متخصصان درباره کتاب اصول و مبانی فرایندها

پل هارمون، سردبیر اجرایی BPTrends.com:

این کتاب به خوبی نوشته شده است و مقدمه‌ای کاملا به روز برای استفاده از BPMN ارائه می‌دهد. علاوه بر این، بررسی خوبی از برخی از آخرین تکنیک‌های نرم‌افزاری موجود در ابزارهای BPMS با تأکید ویژه بر فرآیند کاوی ارائه می‌کند. من مطمئنا آن را به هر متخصص فرآیندی توصیه می‌کنم که خواهان به روز کردن اطلاعات خود است.

پروفسور Wil van der Aalst، دانشگاه صنعتی آیندهوون هلند:

من هیچ شکی ندارم که این کتاب مجموعه ابزار و حتی امیدوارم حتی بیشتر از آن، طرز فکر نسل فعلی و آینده متخصصان BPM را شکل دهد. این کتاب این پتانسیل را دارد که با ایجاد یک حس مشترک برای اصول BPM به یک کاتالیزور مهم برای موفقیت BPM در آینده تبدیل شود که بر اساس آن می‌توان بیشتر توسعه داد و با شرایط فردی متناسب کرد.

 پروفسور مایکل روزمان، دانشگاه صنعتی کوئینزلند استرالیا:

این کتاب مقدمه‌ای عالی برای کل طیف مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) ارائه می‌دهد. نویسندگان موفق می‌شوند دیدگاه‌های علم کامپیوتر و مدیریت را به شیوه‌ای عالی ترکیب کنند، در حالی که بر هدف نهایی متمرکز هستند: تحقق بهبود عملکرد فرآیند با استفاده از BPM.

پروفسور J.Leon Zhao، دانشگاه شهر هنگ کنگ، چین:

نویسندگان توضیحاتی عالی از مفاهیم و روش‌های ضروری و همچنین پیشرفته برای فعال کردن پشتیبانی جامع چرخه عمر BPM ارائه می‌کنند. این کتاب نه تنها شناسایی، مدل‌سازی، تجزیه و تحلیل و اتوماسیون فرآیندهای تجاری را پوشش می‌دهد، بلکه چرخه اجرای فرآیند را به بهینه‌سازی و طراحی مجدد فرآیند نیز مربوط می‌سازد. یک کتاب بسیار منحصر به فرد و مفید برای کسانی که می‌خواهند حرفه‌ای متخصص BPM شوند!

پروفسور یان رکر، دانشگاه صنعتی کوئینزلند استرالیا:

مربیان و دانش‌آموزان مدیریت فرآیند کسب‌وکار مدت‌هاست که مشتاق یک کتاب آموزشی واقعی هستند که وسعت BPM، کاربرد آن در تجارت و فناوری اطلاعات و همچنین ارائه مثال‌ها، مطالعات موردی و تمرین‌ها را پوشش می‌دهد. این کتاب بالاخره از راه رسید و اثر خود را به عنوان یک خلاصه اصلی در مورد نحوه تفکر ما در مورد BPM خواهد گذاشت.

پروفسور مانفرد رایشرت، دانشگاه اولم، آلمان:

این کتاب توسط چهار کارشناس مشهور BPM نوشته شده است و برای همه علاقه مندان به مدیریت فرآیندهای کسب و کار ضروری است. به دلیل مثال‌ها و تصاویر مفصل بسیار خوب سازمان‌دهی شده و به راحتی قابل درک است. یک کتاب مرجع BPM بسیار توصیه شده برای دانشجویان، محققان و پزشکان است.

دانشیار پریا سیتارامان، موسسه هندی مدیریت کلکته، هند:

من همیشه نیاز به یک کتاب جامع و در عین حال ساده در این زمینه را احساس کرده ام و کتاب معرفی کتاب اصول و مبانی فرایندهای کسب و کار این شکاف را به خوبی پر می کند.

استادیار دکتر پیتر ترکمن، دانشگاه لیوبلیانا، اسلوونی:

قطعا این کتاب مرجع برای هر کسی (دانشجو، محقق، کارشناس یا مشاور) در زمینه مدیریت فرآیند کسب و کار «BPM» است. این کتاب یک ارائه متعادل و گسترده (در حالی که هنوز متمرکز است) از مسائل است که برای BPM مهم است. این یک کتاب آموزشی ایده‌آل است که در آن خواننده از فصلی به فصل دیگر حرکت می‌کند (این‌ها به خوبی ساختار یافته و به هم مرتبط هستند) و همچنین چندین تمرین برای آزمایش دانش خود دارد. همچنین این کتاب می‌تواند به عنوان مرجعی برای یک متخصص باتجربه باشد که می‌تواند به سرعت بخش‌هایی از کتاب را پیدا کند که مورد علاقه او است.

پروفسور دکتر لوسینیا هلویزا تام، دانشگاه فدرال دو ریو گراند دو سول، برزیل:

«کارلوس دراموند دی آندراد»، نویسنده برزیلی بسیار تأثیرگذار می‌گوید که کتاب‌هایی وجود دارند که برای جلوگیری از فضاهای خالی در قفسه‌ها نوشته شده‌اند. «مبانی مدیریت فرآیند کسب و کار» قطعا اینطور نیست. این کتاب بسیار ارزشمند، عالی و مناسب برای اهداف آموزشی و حرفه‌ای است که تاریخچه، مفاهیم و شیوه‌های مدیریت فرآیند کسب و کار را گرد هم می‌آورد. من از این کتاب برای راهنمایی یک دوره آکادمیک مدلسازی و مدیریت فرآیندهای کسب و کار استفاده کردم و نتایج بسیار مثبت بود. این کتاب به دلیل دیدگاه مفهومی و عملی خود را به طور ایده آل برای هدف دوره ارائه کرد.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب مروری کوتاهی بر کتاب اصول و مبانی فرایندهای کسب و کار به نویسندگی مارلون داماش، مارچلو لاروسا، جان مندلینگ و هاجو ای. ریجرز داشته باشیم تا کسانی که دنبال یک منبع آموزشی معتبر هستند، دچار سردرگمی نشوند.

اگر تجربه مطالعه این کتاب را داشته اید، لطفا در بخش نظرات تجربه خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

eBPM در شبکه های اجتماعی