انعقاد قرارداد مربی‌گری تحلیل‌گر فرایند شرکت ابزار یراق توسن

انعقاد قرارداد مربی‌گری تحلیل‌گر فرایند شرکت ابزار یراق توسن

فهرست مطالب :

اعتقاد راسخ ما بر آن است که موضوع مدیریت فرایند کسب و کار متعلق به هر نوع کسب و کار و با هر اندازه سازمانی بوده ولیکن با توجه به هزینه‌های سرمایه‌گذاری آن و بخصوص در شرایط اقتصادی کنونی به نوعی از سبد سازمان‌های خصوصی (نه خصولتی) و با اندازه متوسط حذف و یا به جرات می‌توان گفت کم رنگ شده است.

از ابتدای تشکیل گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM و با تجربه ده سال در حوزه کارشناسی مدیریت فرایند بارها اثبات شد، اجرای دقیق موضوعات رشته مدیریت فرایند برای سازمان‌های خصوصی ریشه‌ای‌­تر و با مداقه بیشتر بوده است. همچنین یکی از ریسک‌های اساسی شکست پروژه‌های مدیریت فرایند، تغییر مدیران ارشد سازمان است. که به طور معمول هر چهار سال با تغییر دولت با آن مواجه هستیم. ولیکن به علت شرایط اقتصادی اولین موضوع قابل حذف به‌خصوص در سازمان‌های خصوصی با اندازه کوچک و متوسط موضوع آموزش و مربی‌گری می‌باشد.

کماکان همچون گذشته گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM جز ماموریت اصلی خود ارایه خدمات به بخش خصوصی دانسته تا شاید در آینده شاهد ایفای نقش اساسی بخش خصوصی در امور اجرایی و حاکمیتی دولت باشیم. در همین راستا پس از بررسی‌های مدید با کارشناسان شرکت ابزار یراق توسن که در حوزه ابزارآلات به ادعای متخصیص این بازار، جز بهترین‌ها و صادق‌ترین‌ها می‌باشد، جلسه‌ای با مدیرعامل محترم مجموعه تنظیم گردید. پس از چند ساعت مذاکره، به نظر ادبیات مشترکی به‌وجود آمده و مشکلاتی شناسایی گردید که شاید امروزه در خیلی از سازمان‌ها مبتلا به بوده و در اصل می‌بایست برای آنان از راه حل‌های به‌وجود آمده استفاده نمود.

مرحله اول

در همین راستا قراردادی با مفاد زیر منعقد شد:

  • دوره آموزشی عمومی مدیریت فرایند برای تمام مدیران و کارشناس برگزار و سپس از هر واحد تخصصی یک نماینده راهبر به همراه کارشناسان سیستم‌ها و روش‌ها در دوره تخصصی شامل مفاهیم تخصصی‌تر، استاندارد مدل‌سازی BPMN و نرم افزار ویژوال پارادایم برگزار گردد.
  • سپس شناسایی فرایندهای سازمانی و تدوین اسناد بالادستی با همراهی تیم کارشناسی پروژه به همراه واحد سیستم‌ها و روش‌ها و نمایندگان راهبری پروژه محقق گردد.
  • پس از شناسایی فرایندهای سازمانی با توجه به شاخص‌های مختلف عملکردی، پیچیدگی و اهمیت دو فرایند سازمانی انتخاب تا توسط گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM مستندات تحلیلی (شامل نقشه فرایند وضع موجود، شناسنامه فرایند و شرح فرایند به همراه نقشه فرایندی وضع مطلوب، عارضه‌یابی، روش اجرایی)، مستندات اجرایی (شامل نقشه فرایندی اجرایی، قواعد کسب و کار، فرم‌ها و داشبوردها) طراحی و تدوین گردد.
مرحله دوم

پس از تدوین مستندات دو فرایند مذکور مقرر است سایر فرایندهای سازمانی با توجه به اینکه می‌بایست این تکنولوژی به تیم کارفرما منتقل شود و اساسا فرایندهای سازمانی موجود زنده می‌باشند که پس از خروج تیم پروژه تغییر خواهند کرد و نیاز به ممیزی و بازنگری دارند و مضاف بر آنکه توان اجرای تیم گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM محدوده بوده و ماموریت خود را در مربی‌گری این حوزه دانسته و نه اجرای صرف آن، از سازمان به صورت تمام وقت خارج شده و در مواقع ضرورت بنا به نیاز کارفرما محترم برای ممیزی اسناد و خروجی‌های تیم سیستم‌ها و روش‌ها، تخصیص وقت خواهد شد.

اولین دوره آموزشی عمومی مدیریت فرایند کسب و کار، پنجشنبه این هفته مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۳۰ برگزار که اخبار و دستاوردهای آن متعاقبا اعلام خواهد شد. 

eBPM در شبکه های اجتماعی