همایش مجمع سالانه مدیران استانی سازمان امور اراضی کشور

همایش مجمع سالانه مدیران استانی سازمان امور اراضی کشور

فهرست مطالب :

گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM با همکاری مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، در تاریخ ۱۲ آبان ماه سال جاری اقدام به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم عمومی حوزه مدیریت فرایندهای کسب‌وکار برای مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف سازمان امور اراضی کشور شامل واحدهای فناوری اطلاعات، سیستم‌ها و روش‌ها و تحول و نوسازی اداری نمود.
در ادامه از گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM برای شرکت در همایش سالانه مدیران ارشد سازمان امور اراضی کشور با حضور ریاست محترم آن سازمان (معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی) دعوت به عمل آمد تا دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم عمومی حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار به منظور آشنایی مدیران ارشد استانی در آن همایش برگزار گردد.

 

همایش مجمع سازمان امور اراضی کشور

این همایش در موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور واقع در اتوبان تهران کرج با ارائه بالغ بر ۲ ساعت آموزش تخصصی توسط گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM برگزار گردید.

تبیین مفاهیم حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار با محوریت اهداف کلان سازمان امور اراضی کشور صورت پذیرفت که می‌توان برخی از این اهداف کلان سازمان را در زیر مشاهده نمود.

  1. حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی
    الف)حفظ کاربری اراضی
    ب)یکپارچگی و بهره وری اراضی
    ج)مطالعات، پایش و مهندسی اراضی
  2. ساماندهی و توسعه اراضی
    الف)واگذاری و توسعه اراضی
    ب)ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی
    ج)نظارت و ارزیابی طرح های واگذاری
  3. سازماندهی و توسعه و تجهیز منابع

از مهترین عناوین موضوعی مطرح شده حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار مطرح شده در همایش می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • آشنایی با تعاریف و مفاهیم عمومی حوزه
  • تاریخچه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار
  • سازمان وظیفه‌گرا و فرآیندمحور
  • مزایای مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار
  • ضرورت پیاده‌سازی مدیریت فرآیندها در سازمان
  • عوامل کلیدی عدم موفقیت مدیریت فرآیندها در سازمان‌

لازم به ذکر است بر همین اساس در سال ۹۳ گزارش اصلاح فرایندها سازمان امور اراضی تنظیم شد و در اختیار بخش‌های مربوطه قرار گرفت.

سخن پایانی

در طول این دوره و همایش سالانه مدیران امور اراضی کشور تیم ما به گونه‌ای استراتژی و فرایندها را تبیین کردند تا اهداف مورد نظر سازمان محقق شود.

صوت زیر بازخورد نماینده امور اراضی کشور است و در این دوره تیم ما مفتخر بوده است که با سرکار خانم فروغ السادات موسوی، مدیر نوسازی و تحول سازمانی و مشاور رئیس سازمان در امور بانوان، همکاری مستقیم را تجربه کند.

eBPM در شبکه های اجتماعی