وضعیت BPM
دو سال پس از راهاندازی پایگاه اینترنتی BPTrends و انتشار کتاب پر فروش پاول هارمن یعنی Business Process Change ، این پایگاه اولین مطالعه بازار را در سال ۲۰۰۵ انجام داد.
این پایگاه اعلام کرده است:«ما هر ۲ سال یکبار تحقیقات بازار را انجام میدهیم و فقط زمانی که فکر میکنیم باید با توسعههای جدید همگام شد، تغییراتی در آن ایجاد میکنیم.» این گزارشها به صورت رایگان برای اعضاء و خوانندگان سایت BPTrends در دسترس است.
گزارشهای مذکور شامل خلاصهای از اطلاعات بیش از ۱۰۰ نفر از پاسخ دهندگان است که در ماههای سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۵، در این نظرسنجی شرکت کردهاند. این گزارش پاسخها را تجزیه و تحلیل و آنها را با پاسخهای پنج پژوهشهای قبلی بازار که در سالهای ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ برگزار شد، مقایسه میکند.
BPTrends امیدوار است که این تحقیقات، ترازیابیهایی فراهم کند که جامعه مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) بتواند از آنها بعنوان معیاری برای اندازهگیری تحول BPM استفاده کند.
محرکهای اجرای پروژه BPM در سازمانها چیست؟
? 24 % : نیاز به ذخیره منابع مالی به وسیله کاهش هزینهها و/یا بهبود بهرهوری سازمان
? 14 % : نیاز به بهبود محصولات موجود، خلق محصولات جدید یا ورود به مسیرهای جدیدی از کسب و کار؛ به منظور باقی ماندن در فضای رقابتی
2 % : اتفاق یک باره(ادغام دو شرکت یا تملک جدید)
8 % : مدیریت ریسک کسب و کار یا دولت
? 20 % : نیاز به بهبود رضایت مشتری؛ به منظور باقیماندن در فضای رقابتی
? 13 % : نیاز به بهبود پاسخگویی سازمانی یا مدیریت هماهنگیها
8 % : نیاز به کاهش مقاومت کارکنان در تغییرات فرآیندی
? 6 % : نیاز به بهبود مدیریت و یکپارچهسازی منابع (سامانه ها) فناوری اطلاعات
5 % : سایر موارد
منبع:
The State of Business Process Management 2016
Paul Harmo