اطلاعات شناسنامهای کتاب
- عنوان کتاب (به زبان فارسی): مجموعه آموزشی فنون مدیریت کیفیت در یک هفته _ مدیریت فرایند
- عنوان کتاب (به زبان انگلیسی) : process managment
- نام کامل نویسنده : مایکل تاکر
- نام کامل مترجم: گروه کارشناسان ایران
- ناشر: گروه کارشناسان ایران
تعداد صفحات: 145
معرفی کتاب
- یک فرآیند از طریق کار بر روی یک مورد، ارزشی را برای مشتری آن فرآیند اضافه می کند.
- از عرضه کنندگان فرآیند، دادههایی را دریافت و سپس آنها را به ستاندههایی برای مشتریان فرآیند تبدیل میکند. با وجود این، هدف اصلی فرآیند، فرآیند عرضه مزایا و منافع به مشتریان و طرفهای ذینفع آن میباشد.
- فرآیندهای اصلی آنهایی هستند که اثر مستقیم بر روی مشتریان شرکت بگذارند.
- فرآیندهای پشتیبانی، فرآیندهایی هستند که موجب عملکرد فرآیندهای اصلی به طور کارآمد میگردند.
- ولی فرآیندهایی که نقش عمدهای در موفقیت سازمان دارند، فرآیندهایی هستند که بیشترین کمک را به عوامل مهم موفقیت میکنند. این فرآیندها لزوما فرآیندهای اصلی نیستند.
- حامی فرآیند زمینه لازم را فراهم میکند و همچنین منظور از آن را مشخص میسازد.
- مالک فرآیند مسئولیتهای متعددی دارد ولی اولین و مهمترین آن هدایت و رهبری گروه است.
- اجرا کنندگان فرآیند افرادی هستند که کار روزانه را انجام میدهند.
- اگر مالک و اجرا کنندگان فرآیند از مهارت و توانائیهای لازم برخوردار نباشند، فرآیند به طور موثر اجرا یا مدیریت نخواهد شد.
- کار گروهی و گفت و گو با مشتریان و عرضه کنندگان فرآیند به تامین منافع عوامل ذینفع یاری میرساند.
- توانمند سازی، تلفیق مناسبی از کنترل، پشتیبانی و اختیار عمل برای یک فرآیند مشخص است.
- فرآیندهای موفق، تعادل صحیحی میان توانمند سازی و مخاطرات کار به وجود میآورند.
- طرح ریزی فرآیند یک روش قوی برای تقویت گروههای کار است .
- پرونده فرآیند به شما و گروهتان کمک میکند که تمامی اطلاعات مهم را درباره فرآیند در یکجا نگهداری میکنند.
- کارها را به اندازه توان خود به عهده بگیرید .
- یک رویکرد نظام یافته را با خلاقیت تلفیق کنید.
- بهبود فرآیند را مطابق با توانایی های گروه طراحی کنید.
- تسلط بر تغییر نیازمند آمادگی دقیق است .
- مشتریان فرآیند را در تمامی تغییرات مشارکت دهید.
- کیفیت، همان خواسته مشتری است.
- جلوگیری از اشتباهات، بهترین راه تضمین کیفییت است.
- پذیرفتن این امر که کلیه فرآیندها دارای پارهای تغییرات طبیعی هستند.
- ایجاد یک استراتژی برای جمعآوری دادهها استفاده از شواهد.
- جمعآوری دادههای صحیح و نمایش آنها به نحو مناسب.
- استفاده از کلیه قابلیتهای تکنولوژی اطلاعات برای جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها.
- کمک به افراد برای جمعآوری دادههای صحیح.
- گنجاندن فرآیند جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها در فرآیند اصلی.
فهرست مجموعه آموزشی فنون مدیریت کیفیت در یک هفته _ مدیریت فرایند