eBPM | مرجع تخصصی آموزش های مدیریت فرایند کسب و کار | 100+ مقاله آموزشی رایگان

فهرست مطالب :

اطلاعات شناسنامه‌ای کتاب

  • عنوان کتاب (به زبان فارسی): مجموعه آموزشی فنون مدیریت کیفیت در یک هفته _ مدیریت فرایند
  • عنوان کتاب (به زبان انگلیسی) : process managment
  • نام کامل نویسنده : مایکل تاکر
  • نام کامل مترجم:‌ گروه کارشناسان ایران
  • ناشر: گروه کارشناسان ایران
    تعداد صفحات: 145

معرفی کتاب

  •  یک فرآیند از طریق کار بر روی یک مورد، ارزشی را برای مشتری آن فرآیند اضافه می کند.
  • از عرضه کنندگان فرآیند، داده‌هایی را دریافت و سپس آنها را به ستانده‌هایی برای مشتریان فرآیند تبدیل می‌کند. با وجود این، هدف اصلی فرآیند، فرآیند عرضه مزایا و منافع به مشتریان و طرفهای ذینفع آن می‌باشد.
  • فرآیند‌‌های اصلی آنهایی هستند که اثر مستقیم بر روی مشتریان شرکت بگذارند.
  • فرآیند‌های پشتیبانی، فرآیندهایی هستند که موجب عملکرد فرآیندهای اصلی به طور کارآمد می‌گردند.
  • ولی فرآیندهایی که نقش عمده‌ای در موفقیت سازمان دارند، فرآیندهایی هستند که بیشترین کمک را به عوامل مهم موفقیت می‌کنند. این فرآیندها لزوما فرآیندهای اصلی نیستند.
  • حامی فرآیند زمینه لازم را فراهم می‌کند و همچنین منظور از آن را مشخص می‌سازد.
  • مالک فرآیند مسئولیت‌های متعددی دارد ولی اولین و مهمترین آن هدایت و رهبری گروه است.
  • اجرا کنندگان فرآیند افرادی هستند که کار روزانه را انجام می‌دهند.
  • اگر مالک و اجرا کنندگان فرآیند از مهارت و توانائی‌های لازم برخوردار نباشند، فرآیند به طور موثر اجرا یا مدیریت نخواهد شد.
  • کار گروهی و گفت و گو با مشتریان و عرضه کنندگان فرآیند به تامین منافع عوامل ذینفع یاری می‌رساند.
  • توانمند سازی، تلفیق مناسبی از کنترل، پشتیبانی و اختیار عمل برای یک فرآیند مشخص است.
  • فرآیند‌های موفق، تعادل صحیحی میان توانمند سازی و مخاطرات کار به وجود می‌آورند.
  • طرح‌ ریزی فرآیند یک روش قوی برای تقویت گروه‌های کار است .
  • پرونده فرآیند به شما و گروهتان کمک می‌کند که تمامی اطلاعات مهم را درباره فرآیند در یکجا نگهداری می‌کنند.
  • کارها را به اندازه  توان خود به عهده بگیرید .
  • یک رویکرد نظام یافته را با خلاقیت تلفیق کنید.
  • بهبود فرآیند را مطابق با توانایی های گروه طراحی کنید.
  • تسلط بر تغییر نیازمند آمادگی دقیق است .
  • مشتریان فرآیند را در تمامی تغییرات مشارکت دهید.
  • کیفیت، همان خواسته مشتری است.
  • جلوگیری از اشتباهات، بهترین راه تضمین کیفییت است.
  • پذیرفتن این امر که کلیه فرآیندها دارای پاره‌ای تغییرات طبیعی هستند.
  • ایجاد یک استراتژی برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده از شواهد.
  • جمع‌آوری داده‌های صحیح و نمایش آن‌ها به نحو مناسب.
  • استفاده از کلیه قابلیت‌های تکنولوژی اطلاعات برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها.
  • کمک به افراد برای جمع‌آوری داده‌های صحیح.
  • گنجاندن فرآیند جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها در فرآیند اصلی.
    فهرست مجموعه آموزشی فنون مدیریت کیفیت در یک هفته _ مدیریت فرایند
آموزش در eBPM

تعداد محدود‼️

شما به دوره آموزش تدوین مستندات سازمانی رسیدید .

شماره خود را وارد کنید تا کد تخفیف دوره را دریافت کنید.

تصویر نرم افزار بیزاجی

درخواست دمو نرم افزار بیزاجی

نام(ضروری)
برای دریافت دمو نرم افزار بیزاجی شماره خود را وارد کنید.