معرفی بخش واژگان تخصصی
بخش “واژگان تخصصی” به تعریف کلمات، اختصارات و اصطلاحاتی اختصاص دارد که در جامعه فرایند کسبوکار بهصورت مکرر استفاده شده یا به آنها ارجاع داده میشود. البته همانطور که بازار فرایندهای کسبوکار در حال تکامل است، این واژگان هم در طول زمان تغییر نموده و تکامل مییابند.
زبانهای رسمی فرایند کسبوکار دارای معناشناسیهایی هستند که تحت تاثیر استانداردها، انجمنهای منتشرکننده واژگان، فروشندگان و غیره قرار میگیرند. بیشتر این مجموعهها واژگان را به طرق مختلف تعریف میکنند. سند پیشرو که برگرفته از اسناد مجموعه BPTrends میباشد، بهمنظور ارائه تعاریف عمومی از واژگان کاربردی در این حوزه و همچنین ایجاد یک زبان مشترک میان افراد تهیه شده است.
در یک فرایند غیرهمزمان، یک فعالیت، پیامی را به دیگری ارسال میکند؛ اما منتظر دریافت پاسخ نمیماند. تماس تلفنی با فرد دیگر، مثالی از یک فرایند همزمان است. این فرایند درصورتی که فردی که میخواهید با او صحبت کنید جوابگوی تماس شما نباشد، جلو نخواهد رفت. اما ثبت پیغام در یک ماشین پاسخگو (دستگاه منشی تلفنی) تبدیل به یک فرایند غیرهمزمان میشود. شما پیغام را در دستگاه ثبت کرده و به ادامه فعالیتها و کسبوکار خود پرداخته و همچنین منتظر دریافت پاسخ در یک زمان دیگر میمانید.
اضافه کردن نظر