بهرهبرداری و اجرای موفق مدیریت فرآیندهای کسبوکار به عنوان رویکردی مدیریتی، نیازمند شناخت سابقه و همچنین آموزش گام به گام مفاهیم به کارکنان سازمان، بهمنظور ایجاد و گسترش فرهنگ سازمانی فرایندگرا در این حوزه میباشد. در پروژههای مدیریت فرایند دورههای عمومی و تخصصی برگزار و از این طریق کمیته راهبری مدیریت فرایند تشکیل میشود. از عناوین مهم در دورههای عمومی میزان توجه مدیران به فرایندهای سازمانی، دستاوردهای مدیریت فرایند، تاریخچه تخصصگرایی، وظیفهگرایی، فرایند و فرآیندگرایی، مهاجرت از سازمان وظیفهگر به فرایندگرا، مهندسی مجدد فرایندهای کسبوکار (BPR)، تاریخچه مدیریت فرآیند کسبوکار (BPM)، چرخه عمر مدیریت فرآیند کسبوکار، مدلهای مرجع فرآیندی نظیر APQC وSolution Composer، طبقهبندی و گروهبندی فرآیندها، انواع فرآیند و غیره میباشد.
یک پاسخ