مبانی مدیریت فرایندهای کسب‌وکار

مبانی مدیریت فرایندهای کسب‌وکار

فهرست مطالب :

اطلاعات شناسنامه‌ای کتاب

  • عنوان کتاب (به زبان فارسی): مبانی مدیریت فرایندهای کسب‌وکار
  • عنوان کتاب (به زبان انگلیسی): Fundamentals of Business Process Management, 2013
  • نام کامل نویسنده: مارلون دوماس ؛ مارچلو لاروزا ؛ جان مندلینگ ؛ هاجو ریجرز
  • نام مترجمان: محمدحامد جعفرزاده ؛ جلیل حیدری‌دهویی ؛ سیدمحسن رهنمافرد
  • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹
  • ناشر: دانشگاه تهران
  • تعداد صفحات: ۴۸۲

خلاصه دیباچه‌ای بر کتاب

نوشته شده توسط پروفسور مایکل روزمن؛ از شناخته‌شده‌ترین متخصصان و صاحب‌نظران حوزه مدیریت فرایند کسب و کار

مبانی مدیریت فرایندهای کسب‌وکار، کتابی ویژه است که شایستگی خود را از مشارکت مولفانش در آخرین تحقیقات کاربردی BPM به دست آورده است. این کتاب بر پایه شیوه‌های علمی صحیح و کاربردی است. بدین معنا که مبتنی بر شواهد است و نه وابسته به نظرات و برداشت‌های شخصی. این‌ها باعث شده این کتاب به وضوح از بسیاری از پیشینیان خود متمایز باشد. به طور خاص، این کتاب به BPM، به عنوان یک رشته جوان و در حال رشد، اعتباری می‌دهد که بدان نیاز دارد.

من هیچ شک و تردیدی ندارم که این کتاب ابزارها و حتی با امید بیشتر ذهنیت‌های نسل فعلی و آینده متخصصان BPM را شکل خواهد داد. این نوشته ظرفیت تبدیل شدن به یک تسهیل‌گر مهم برای موفقیت آینده BPM با ایجاد یک حس مشترک در مبانی BPM را دارا است. می‌تواند BPM را هر چه بیشتر توسعه داده و با شرایط خاص متناسب نماید.

در نهایت، و از همه مهمتر، این کتاب مرجع برجسته‌ای برای همه دانشجویانی است که علاقه‌مند به یادگیری بیشتر و آشنا شدن با جذابیت‌های BPM هستند.

خلاصه‌ای از پیشگفتار نویسندگان کتاب مبانی مدیریت فرایندهای کسب‌وکار

مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPM) یک حوزه خاص است که به دلایل متعدد مورد توجه قرار گرفته است. دلیل نخست آن است که، BPM محل تقاطع دیدگاه‌های مختلف و بعضا کاملا متفاوت است. مدیران کسب‌وکار به دلیل توانایی نشان داده شده توسط BPM در جهت بهبود عملکرد سازمان، انطباق‌پذیری با قوانین و ارتقای سطح کیفیت خدمات، به آن جذب می شوند.

مهندسان صنعتی، BPM را به‌عنوان فرصتی برای به‌کارگیری تکنیک‌های بهینه‌سازی سازنده در سازمان‌هایی که به جای محصولات فیزیکی، خدمت ارائه می دهند، به کار می‌گیرند. نهایتأ، متخصصین فناوری اطلاعات (IT) معتقدند که BPM برای آنها یک زبان مشترک به منظور برقراری ارتباط با ذینفعان سازمان ها فراهم آورده است. علاوه بر این، امکان سامانه‌سپاری (اتوماسیون) فرایندها به متخصصان فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا سیستم‌های IT را به نوعی پیاده‌سازی و نظارت نمایند که بیشترین سازگاری را با چشم‌انداز و مأموریت مدنظر ذینفعان سازمان داشته باشند.

به عبارت دیگر، BPM به مانند یک کوره ذوب است. کوره ذوبی که افراد فعال در حوزه های مختلف را با یکدیگر ترکیب و ادغام می‌نماید. کسانی که تجربه کرده‌اند چگونه مدیران کسب‌وکار، مهندسین صنعتی و متخصصان فناوری اطلاعات، هر یک در دنیایی مجزا فعالیت می‌کنند، این حوزه مشترک را یک فرصت قابل توجه جهت دستیابی به درکی مشترک از کارهای کسب و کار می‌دانند.

کتاب مبانی مدیریت فرایندهای کسب‌وکار،‌حاصل تجربه تدریس در دانشگاه‌ها و سازمان‌های معتبر جهان

این کتاب برای پشتیبانی از دوره‌های متنوع طراحی شده است. یک دوره عمیق در BPM می تواند تمام فصل‌ها را به صورت متعادل تحت پوشش قرار دهد.

این کتاب حاصل تجربیات سال‌ها تدریس در دوره‌های کارشناسی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی است. تدریس کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های متعددی همچون دانشگاه صنعتی ایدوووین (هلند)، دانشگاه کوئینزلند (استراليا)، دانشگاه هومبولت برلین (آلمان)، دانشگاه تارتو (استونی)، دانشگاه اقتصاد و تجارت وین اتریش و دانشگاه ملی کلمبیا. مواد این کتاب درسی نیز به عنوان مبنایی برای دوره‌های آموزش حرفه‌ای به کار گرفته شده است. در سطح سازمان‌های بزرگ در کشورهای استرالیا، هلند و دیگر نقاط جهان نیز به کار گرفته شده است. ما از هزاران دانشجویی که طی سال‌های گذشته به ما بازخورد و تشویق سازنده داده‌اند، سپاسگزاریم.

با استفاده از کد تخفیف ۵۰ درصدی hifidibo ، کتاب مبانی مدیریت فرایندهای کسب‌وکار را می‌توان از وب‌سایت فیدیبو خریداری کرد.


بخش معرفی این کتاب مرجع، در این قسمت در دسترس قرار گرفته است. مطابق بررسی تیم کارشناسی eBPM این ترجمه این کتاب مرجع، روان ومناسب بوده است. هرچند در برخی از موارد نویسندگان ترجمه کلمه به کلمه را رعایت ننموده و دریافت‌های ذهنی خود را به‌کار برده‌اند.

eBPM در شبکه های اجتماعی