استقرار سیستم مدیریت فرایند بیزاجی در شرکت توسن

استقرار سیستم مدیریت فرایند بیزاجی در شرکت توسن

فهرست مطالب :

امروزه موفقیت سازمان‌ها و شرکت‌ها صرفا در گروی محصولات و خدمات آن‌ها نیست، بلکه توانایی آن‌ها در باز مهندسی و مدیریت فرایندهای در راستای طراحی پویا و منعطف فرایندهای سازمان است که تاثیر به سزایی بر عملکردشان دارد. مدیریت فرایند روشی سازمان‌یافته برای شناسایی، مستندسازی، مدل‌سازی، تحلیل، بازمهندسی، شبیه‌سازی، اجرا و بهبود مستمر فرایندها به‌منظور خلق ارزش بیشتر برای مشتریان خود است.

در این مطلب قصد داریم بررسی کوتاهی از استقرار سیستم فرایند بیزاجی در شرکت توسن داشته باشیم.

 

 معرفی شرکت توسن

شرکت ابزار یراق توسن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ابزار آلات برقی و دستی، پیشرو در بازار داخلی و با حضور مداوم در بازار جهانی به عنوان پرچم‌دار در ارائه کیفیت، فن‌آوری و خدمات پس از فروش به مشتریان در سطح کشور است.

 

برنامه شرکت توسن در مدیریت فرایند کسب‌ و کار

توسن در راستای چشم‌انداز خود، پیرامون افزایش رضایت مشتریان، تنوع در سبد محصولات و گسترش پوشش خدمات در سراسر کشور گام‌هایی مثمر ثمر برداشته است. همگام با این چشم‌انداز و گسترش پیچیدگی‌های کسب‌ و کار، به منظور افزایش بهره‌وری سازمان، پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار در دستور کار شرکت قرار گرفت.

راه اندازی و استقرار بیزاجی

استقرار سیستم مدیریت فرایند بیزاجی در شرکت توسن

این پروژه با مشاوره، آموزش و اجرای شرکت پیشگامان تعالی کسب و کار، از خردادماه سال ۱۴۰۰ آغاز گردید. پروژه مذکور پس از «آموزش عمومی به کارکنان و آموزش تخصصی به کمیته مدیریت فرایندهای کسب و کار توسن» در دو فاز «شناسایی عنوان فرایندها» و «مدل‌سازی فرایندهای سازمانی و مکانیزاسیون» طرح‌ریزی گردیده است.

در بخش آموزش این پروژه، به‌منظور فرهنگ‌سازی نگاه فرایندی کارگاه‌های آموزشی برای واحدهای سازمانی مختلف برگزار و در فاز اول به منظور شناسایی فرایندهای وضع موجود، جلسات کارشناسی را با کارشناسان و مدیران هر یک از واحدهای سازمانی به صورت مجزا برگزار نمود. با برگزاری بیش از ۳۰ جلسه مصاحبه با مدیر عامل محترم شرکت و واحدهای مربوط ۹۷ عنوان فرایند شناسایی گردید.

در فاز مدل‌سازی فرایندهای سازمانی و مکانیزاسیون دو فرایند ارجاع کار و تدوین صورتجلسات مورد بررسی و تحلیل گرفته و در مرحله استقرار قرار گرفت. دو فرایند مذکور در بستر سیستم مدیریت فرایندهای کسب وکار بیزاجی پیاده‌سازی شده است که از رهبران بازار BPMS به سبب سهولت در پیاده‌سازی، پرتابل کاربر پسند و در نهایت موتور فرایندی قدرتمند در ایران و جهان محسوب می‌گردد. این سیستم توسط تیم پشتیبانی گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM فارسی و شمسی‌سازی شده است.

در همین راستا نیز فرایند‌های زنجیره بازرگانی شرکت به صورت موازی در دست تحلیل و پیاده‌سازی است.

eBPM در شبکه های اجتماعی