اطلاعات شناسنامهای کتاب
- عنوان کتاب (به زبان فارسی): خلق مدل کسب و کار
- عنوان کتاب (به زبان انگلیسی) (در صورت وجود) : Business Model Generation
- نام کامل نویسنده: الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور
- نام کامل مترجم: غلامرضا توکلی، بابک وطن دوست، حسامالدین ساروقی و بهامین توفیقی
- نام انتشارات: آریانا قلم
- تعداد صفحات: ۲۹۵ صفحه
معرفی نویسنده کتاب
کتاب خلق مدل کسب وکار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این کتاب با استقبال بیسابقهای از سوی خوانندگان در سراسر جهان مواجه شد. کتاب به زبانی ساده و به گونهای خلاق مباحث مرتبط با مدل کسب و کار را به خواننده ارایه میدهد. نوشته الکساندر استروالدر پایاننامه دکتری خود در دانشگاه لوزان سوئیس را تحت نظارت استاد راهنمای خود یعنی پروفسور ایو پیگنیور بر روی موضوع نوآوری در مدل کسب و کار گذرانده است. او به کاری بزرگ دست زده و با یک نوآوری بزرگ در حیطه کتابهای مدیریت، نتیجه چندین سال کار و زحمت خود را در قالب این کتاب ارایه نموده است.
ترجمه کتاب
زبان فارسی نوزدهمین زبانی بود که پذیرای کتاب خلق مدل کسب و کار شد. این کتاب با شیوه منحصر به فرد نگارش و بیان مطالب خیلی زود توانست جای خود را در میان علاقمندان به رشته مدیریت، کسب و کار و علوم سازمانی و اداری پیدا کند. چاپ اول آن در کمتر از پنج ماه به اتمام رسید. بازخوردهایی که از سوی خوانندگان محترم این کتاب دریافت شد. این بازحوردها نشان از محبوبیت این کتاب در کل ایران داشت. همچنین بیانگر گسترش علاقه افراد به دانستن در خصوص مفهوم مدل کسب و کار و نحوه بکاربستن آن در سازمانهای خود بود. بر تمامی صاحب نظران رشته مدیریت مسلم شده که مدل کسب و کار، سیستم بنیادی در هر سازمانی است. تا جایی که برخی از صاحب نظران این رشته، از آن با عنوان دی ان ای یک سازمان یاد کردهاند.
معرفی کتاب
همراه با تولد هر سازمانی، مدل کسب و کار آن نیز متولد میشود. این امر نشان دهنده ضرورت توجه به طراحی آگاهانه مدلهای کسب و کار دارد که کاربرد بسیاری در علوم سازمانی داشته باشد. استراتژیستها باید بدانند که مدل کسب و کار یک سازمان چیست تا بتوانند چالش سازمان در تعامل با محیط را درک کرده. برای گذر از آن استراتژی مناسب را فرموله نمایند. افراد کارآفرین باید خود را به ابزار ترسیم و طراحی مدل کسب و کار مجهز نمایند تا بتوانند تراوشات ذهنی خود را در قالبی درآمدزا قرار دهند. سرمایه گذاران را قانع نمایند و نوآوریهای خود را به سرانجام برسانند. در صورتی که نوآوریهای فناورانه، پروژههای ارایه محصول جدید به بازارهای فعلی و نیز ارایه محصولات فعلی به بازارهای جدید با طراحی مدل کسب و کار مناسب همراه نشوند، همگی به شکست خواهند انجامید.
این کتاب ابزاری را در دست شما میگذارد تا از آن طریق بتوانید با استفاده از رویکردی نوین در مدیریت به نام رویکرد طراحی با ترسیم و طراحی مدل کسب و کار به خلقی نوآورانه دست بزنید و سازمان خود را متحول نمایید.
[…] و نقشه محیط را داراست. این دو ابزار با جزئیات کامل در کتاب خلق مدل کسب و کار که مکمل کتاب حاضر است، مورد بحث قرار گرفتهاند و این […]